2014 m. rugsėjo 29 d., pirmadienis

Дзенський dovana

Mada į rytų sodai, tikriausiai, извечная. Vis daugiau europiečių. Ypač gyventojų мегаполиса. Kaip rasti ramybę į jūrą kasdienio pabrėžia ir problemų? Vienas iš būdų, įrodė тысячелетиями, - akmenų sodas - puikus prieglobsčio už усталого žvilgsnio, ir измученного суетой ir dažnai неурядицами dvasios.

Akmuo ir keletą веток bambuko - dažnai to pakanka, kad siųsti atmosferą klasikinės japonų sodo. Beje, ne paslaptis, kad Japonijoje yra ir " winter gardens", sukurtas vien iš akmenų, be vieno augalai. Pasitaiko ir tokių, kuriuose pagrindinį vaidmenį atlieka vanduo. Visų pirma, rytų Japonijoje, plačiai paplitęs vadinamasis пейзажные " winter gardens", kurių sudėtis yra pagamintos išskirtinai aplink kranto. Salelių, мостики, grupės medžių, kam'akmens pagoda, žibintai ir kiti atributai rytietiško sodo - visa tai tampa tik priedas prie filosofijos, kurią atlieka vandens гладь.

Vienaip ar kitaip, nepaisant to, kad dalyvauja japonijos sodai, visų jų pagrindas - bandymas laikytis gamtos natūra. Meistriškai perkelta į миниатюре grožis, vandens просторов ir kalnų dekoracijos sukuria умиротворяющую atmosferą. Visi čia подчинено bendras liekna sistemą ir vykdomas gilios prasmės, pašauktos олицетворять всепоглощающую galią gamtos ir jos dieviškosios нетленность. Išraiškingas nekilnojamojo turto japonų sodo tarsi simbolizuoja yra begalybė laiko; kam'яне kaupimo saugo безмолвное didybė, augalai atrodo tarsi oponentais, gyvybės nešėjais, su savo intensyviu ir atnaujinimą.

Už ilgą vystymosi kelią sodo паркового meno Japonijoje čia сформировались ne tik skirtingų tipų sodus, tokias kaip sodas, akmenų arba sodas мхов, sodas, vandens ar kraštovaizdžio. Jų įvairovė istorija ne mažiau упорядочила ir pagal paskirtį, ir pobūdis fizinis, ir pagal sudėtingumą композиционного statybos ir t. t. Дворцовые ir šventyklos, sodai arbatos ceremonija ir sodai jūs gyvenamasis namas, butas ir холмистые - visi jie vienaip ar kitaip пов'susiję su трактовкой supančio pasaulio ir bandymo vaizduoti gamtą, jos idealų valstybės. Pasiekti tai skirtingai. Šiek tiek садики, plotas yra vos keletą kvadratinių metrų sukurs daugiausia dėl to, kad jų laikyti. Kiti, tie, kas daugiau, gali tarnauti ir vieta неспешных pasivaikščiojimo.

Istoriškai susiklostė taip, kad mažieji sodai, kaip taisyklė, располагались, kai šventyklas, vienuolynuose ir gyvenamųjų namų. Dėl особенностям japonijos architektūra, jie sudarė vieningą visumą su inter'иером. Kainuos tik pristatymas atidarykite sienos-duris, ir gamta pati savimi вливалась į vidaus erdvės patalpas.

Dideli sodai yra gerai " Japonijoje taip pat buvo glaudžiai пов'susijusių su architektūra, tačiau į kelias varžybas raktą. Jie skirti tam, kad mėgautis savo vaizdu ne tik iš šono, ne iš vieno tam tikro taško, pvz., terasos namuose, bet jums gali rasti viduje sodo, leidžia pajusti ją aplink save. Suprantama, kad ir didelis, ir mažas japonijos sodai sąlygomis Šiaurės Vakarų regione pakartoti tiksliai, yra gana problemiškas. Tačiau pabandyti sukurti kampelis pietryčių gamta - užduotis visiškai посильная. Tuo labiau jei leidžia aikštė.

Grynai sausa kraštovaizdžio

Maža vietos, засыпанный baltosios jūros галькой, kurioje расставленные grupės akmenų, įvairių formų... Taip atrodo akmenų sodas - viena iš rūšių tradicinio japonų sodo. Akmenys jame yra specialios plastinės выразительностью, o jų proporcijos, formos, apimties santykis, būdų, kaip naudoti erdvę, spalvą ir faktūrą nustato bendrą estetika sodo. Vietoj susipažinęs sodo тропинок ir augalų į клумбах čia turi reikšmę tik griežtos stačiakampio розрівняного žvyro, grupės akmenų ir atviros erdvės. Akmenys pat lemia ir bendrą dainą: aukščio kalvos, matmenys ir kontūrų vandens baseinų, pasirinkti kitų выразительных lėšų.

Kokio gi dydžio nebuvo sodas, akmenų, patekti į jį įprastų suprasti šio žodžio negalima. Čia reikėtų būtent įsižiūrėti, todėl akmenų sodas tampa ideali vieta nardymo į save, meditacijos, bando iš naujo pamatyti supantį pasaulį, išvaduoti iš tuščio triukšmo, atsikratyti visko, наносного ir суетного. Japonijoje manoma, kad akmenų sodas - tai tarsi priemonė atidaryti šaltinis ir jėga žmogaus esmės, kuri, pagal mokymui zen, уравновешенный, ramus, nuoširdus ir gali pažvelgti į visas gyvenimas nepriekaištingą самообладанием.

Stebuklus formulavimą

Žinoma, toks "микрокосмос" atsiranda ne atsitiktinai ir ne staiga. Pagrindas pagrindus jo slypi menas tvarka akmenų sode, ar суте-исы. Čia negali būti nieko atsitiktinio, kiekviename elemente įkalintas savo griežtą prasmę, savo filosofija, savo potekstė. Akmenis reikia parinkti griežtai pagal formą, spalvą, фактуре, o taip pat ir соответствию visų šių savybių bendro pobūdžio sodo, jo stilių ir rodykle derinys su kitais elementais kraštovaizdžio.

Klasikinis japonų sode, išsiskiria keletas veislių brangakmenių - mažas vertikalę, butas ir лежачий - ir iš jų sukrauti pagrindinis ir papildomas grupes. Доминантой dainų yra laikomas vyriausiasis pasirinktas akmuo. Paprastai didžiausias. Su dviem mažesnėmis dydžio jis sudaro savotiškas тройственный sąjungos, kuri simbolizuoja триаду dievybių буддистском šventykloje.

Menas rytų sodo, žinoma, пов'susijęs su idealais, budizmas, todėl tradicijos, jos yra su незапам'relikvijų laikų. Неслучайно dauguma egzistavusius kažkada ir konservuoti iki mūsų dienų sodų yra, kai vienuolynuose. Tie, kurie sukuriami šiandien visiškai atitinka klasika įstatymų statyti: akmenys dar po įstrižai, lygiagrečiai arba beveik lygiagrečiai linijos pagrindinė dalis sodo. Dainos elementus kiekvienos grupės akmenų siekia схематического nuotraukos разностороннего trikampis, kuriame kiekviena šalis turi griežtai kryptis. Ypač ilgas šalis trikampis visada turi būti nukreiptas į фасаду namuose. Beje, be gilių žinių, be kurių neįmanoma siųsti tikra simbolinė prasmė japonų sodo, menas dizaineris yra dar ir tame, kad intuityviai jausti galimybes kiekvieno akmens, rasti geriausią santykį savo grupėje ir tokiu būdu organizuoti naują пластическое svajoji.

Kad mums verta sodas statyti

Mėgautis sodas, akmenų, visai nebūtinai', būtinai važiuoti į Japoniją. Norėdami tai padaryti, tiesiog reikia sukurti sodas namuose, o, į террасе arba liesos pabaigos, ant palangės, dėžutėje. Ir padaryti tai visiškai įmanoma.

Norint pradėti, reikia kruopščiai atimti akmenys dainų, рассортировав jų forma ir dydis. Į kraštovaizdžio dizainą verta atkreipti ypatingą dėmesį į обветренные, "обточенные vandeniu ir laiku". Su jais sodas atrodys правдоподобной имитацией senosios japonijos sodai. Ne mažesnę reikšmę turi spalva ir faktūra akmenų. Tarp itin populiarus - jūros, upinių ar озерная галька, granito, кварциты, įvairių rūšių сланцев, серпентиніт ir kiti. Kalbant apie vietos sode, o dainų iš akmenų renkasi, kaip taisyklė, labiausiai įspūdingas vietas, o, kad puikiai просматриваются iš skirtingų taškų. Pastaba'žinodamas apie tai, kad simbolizmas ir стилизация lieka svarbiausia составляющими rytų садового dizaino, turite iš anksto apgalvoti, ką, kur ir kaip bus savo sode.

Yra svoris būdų, kaip sukurti išraiškingas kraštovaizdis japonų stiliaus. Ko gero, vienas iš įdomesnių dainų gali tapti kam'akmens ручей. Jis, žinoma, simbolizuoja savimi upę gyvenimo, kuriame sklandžiai akmenys meistriškai imituoti dabartinę vandenį, o balta - slenksčiai ir kriokliai. Sąlyginio vaizdo vandens paviršiaus, taip pat tiks ir измельченный kaip trupinius akmuo, ir tiesiog plokščias didelės галька. Papildoma декоративным elementas įtvirtinimas tiltu per ручей, kuris nesunku соорудить naudojant kam'medinio plokštės. Kad sausa ручей puikiai напоминал ramiojo vandenyno kryptimi, plotis jį skirtingose vietose turėtų būti mažesnis ar didesnis. Šiaip prietaisas ручья neturėtų sukelti didelių sunkumų. Ekspertai ландшафтному dizainą rekomenduoja parengti palei visą riverbed канавку gylis 10-20 cm ir выстлать dugnas лутрасилом (specialios ландшафтной medžiagos skiaute), kuri vėliau atleisti nuo būtinybės kovoti su bur'yang. Lieka išdėstyti apačioje smulkiu akmeniu, ir sudėtis yra pasirengusi!

Ne mažiau įspūdingai atrodo bus ir "salos", pasklidę į безбрежной глади vandenyno". Toks стилизации geriausiai tinka ледниковые iškilusius skirtingo skersmens vamzdžių. Be akmenų ir речного smėlio galima naudoti ir baltus tinklo ar armatūros strypų, kuri leis įvairovė spalvų bendrą vaizdą. Nėra verta būti ir tokią характерную japonų sodo detalė, kaip kam'medinis tiltelis. Jis, kaip paprastai daroma iš atskirai įrengti akmenų, kurie tada eilutė į сплошную извилистую grandinėje ir stebėtinai organiškai atrodo fone "vandens глади".

Reikia pasakyti, kad prietaisas japonų sode - malonumas nėra pigus. Kaina vienus tik rieduliai, granito riedulys глыб ir kitų dekoratyvinių изысков yra apie 100-150. y. už kubo metrą. Prie to reikia pridėti transportavimo paslaugos dizaineris, ir kitos išlaidos. Galiausiai gaunamas gana кругленькая suma, kurią vis dėlto galima sumažinti keliais būdais. Specialiai, kad stresas ne į grupių kūrimas iš akmenų, o, pavyzdžiui, klojami pamatai paprastų sodo takelių. Tuo labiau, kad Japonijos būdinga labai ypatingą požiūrį į мощение, kuris be преувеличения nurodo разряду aukšto meno. Ir nenuostabu, juk modelius iš akmens, išdėstytų sode, atlieka tam tikrą смысловую naštą. Taip, pvz., ratas yra laikomas символическим vaizdavo dangaus, o kvadratas - žemės; paveikslas, выложенный iš trikampiai, reiškia žiemą, o stilizuoti į садовой takelį, gėlės - pavasarį ir t. t. Kaip medžiagos мощения sodai yra gerai architektai rekomenduoja os žvyro ir smulkus булыжник. Beje, priimti sprendimą teks vis tiek savarankiškai, priklausomai nuo ploto dalies ir, žinoma, finansines galimybes.

Vaizdas iš medžio

Kai pokalbis ateina į kašių akmenų, negalima ne prisiminti vieną iš jų, o būtent - kai монастыре Реандзі Kioto protokolą. Garsus sodas, yra sąlyginai nedidelis прямоугольное erdvė, iš vienos pusės kurio yra medžių'yana aikštelė. Iš čia lankytojas gali stebėti keistą vaizdą, vizualiai primena безбрежный vandenyną. Smėlio paviršius jį tarsi розчесана milžinišką гребнем. Борозды eina lygiagrečiai ilga pusėje sodo ir sudaro концентрические ratą aplink kiekvieną pr'medinio grupės. Tik čia galima насчитать 15 akmenų. Tačiau su bet kurios sodo lankytojas visada žiūri tik 14 iš jų. Japonijoje manoma, kad visi 15 akmenys gali matyti tik dvasiškai просветленная žmogus.

Dėl amžiaus, praėjusius nuo veiklos pradžios sodo, vystosi jo объясняли skirtingai. Labiausiai paplitusi versija, baltas галька означала водную гладь, o akmenys, pasipylė į ją, - japonijos salos. Egzistavo ir nuomonė, kad akmenys vaizduoti тигрицу su детенышами, kad plūdės pagal upės smėlio spalvos balansas iki siaubingos drakonas. Savo laiku manė, kad sudėtis sodo yra raštas "širdies" ar "protas". Žodžiu, priklausomai nuo vidinės būsenos ir jėgos vaizduotę žiūrovas galėjo patys sukurti bet kokį įvaizdį, ir kaip nors apibrėžti раскинувшийся prieš jį kraštovaizdžio.

Šiandien, po daugiau nei n'penkių amžius nuo veiklos pradžios, sodo paslaptis дзенбуддистських vienuoliai pagaliau разгадана. Dėl comp'kompiuterių топографического analizę buvo nustatyta, kad grupė akmenų, kurie atrodo taip беспорядочно разбросанными pagal sode, iš tikrųjų sudaro visiškai tikras paveikslas. Paaiškėjo, kad tarpiniai ašies sodo sudaro ne kas kita, kaip atvaizdas medis su leidžiamosios! Nematomas žmogaus akis, jis auga iš šventyklos polikarbonato, to paties, iš kur tradicija предлагала svarstyti sodas. Buvo toks supratimas sąmoningas, arba tą pačią vietą akmenų nustatyta intuityviai - kas žino? Norisi tikėti, kad yra intuicija. Juk tai dar kartą patvirtina, kad просветленное sąmonė yra pirmiausia harmoningą aksiomą.


NUOMONĖ SPECIALISTĖ

Mes ne japonai. Aš manau, kad reikėtų bandyti imituoti paviršiaus pasireiškimo filosofijos zen-budizmas. "Разгадка paslaptis" įžymių istorinių sodų ir primena man apie spekuliacijos aplink puikių savybių egipto piramidės, arba apie knygas iš serijos "Feng shui namų šeimininkės".
Žiūrėkite į gyvenimą paprasčiau. Bendras visų klasikinių japonijos sodai - ne samdomi символизм (ratą - dangus, kvadratas - žemė), o grynas ir paprastas dizainas. Ši lengva pabrėžta natūralių medžiagos, apibūdinami antspaudu laiko - посірілими ir растрескаться plokštės, заросших мхом ir лишайниками kam'medinėmis глыбами. Toks dizainas supranta svarbą обов'privalomas, ar tuštuma, tai yra, ne persmelktos niekuo fono erdvė. Taip pat svarbūs ir kiti elementai geros dainos - baltos ir pusiausvyrą, ritmą. Paskutinį nėra savavališkai pasirinktos декоративным elementas, o išteka tiesiai iš technologijų, tradicinės statybos namų, pagal kurį yra laikomoji sunkią кровлю konstrukcija iš бруса.

Alex Скибин,
зам. generalinio direktoriaus pavaduotojas UAB "СпецПаркДізайн"

Norėdami sukurti kraštovaizdį, kuris būtų гармоничным ir радовал šeimininko visus metus, reikia atsižvelgti į daug veiksnių: klimatas, reljefas, dirvožemis, гидрологические sąlygos, sklypo konfigūraciją, atsiveria vaizdas, taip pat stiliaus pastatų ir asmenybės bruožai, prioritetus savininko sklypo. Be to, negalima pamiršti, kad žalia sodinimas linkę сезонным ir laikinas pakeitimas. Per metus klimatas keičiasi: pagal spalvą, pagal laipsnio затененности ir t. N. Skirtingų metų laiku gali svyruoti atidaromi rūšys, dydis, augalų, jų išvaizdą, patrauklumą. Suprasti visa tai, atidaryti'prisiminti apie tai, atsižvelgti į dar projektavimo etape - gali tik specialistas. Tai ypač svarbu kuriant sodo japonų stiliaus, kur turi būti pabraukti gamtos kraštovaizdžio, kuri harmoningai вписан pasaulyje žmogaus, viskas aplink jį.
Modernus dizainas bus ne tik griežtai sekti kokiam nors konkrečiam stiliui, bet ir derinti, умелое, kartais netikėtas derinys, įvairių stilių.

Tatjana ЖУКАВСКАЯ,
specialistas paspauskite select', ryšių su visuomene UAB "ВИСТА"
Šaltinis: Užmiesčio apžiūra

Šaltinis: www. еremont. lt

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą