Laisvos vietos ir natūralus paprastumas - esmė japonų inter'иер. Šiuolaikiniame пресыщенному metropolis - tai lyg gaivaus oro gurkšnis. Todėl stiliaus buveinių tam tikras detales šalies rising sun " šiandien taip kviečia miestelėnus.
Gyva ir paspauskite select'bendravimas
Konstrukcija tradicinio japonų namuose visiškai be susipažinęs mums dalykų. Čia nėra чердака, погреба, židinio, durų ir langų mūsų manymu, apie juos, ir net pažįstamas mums, baldų. Savo namus japonai vadina минка - tai savotiškas karkasas - iš'sujungtos tarpusavyje medžių'яне, o kartais ir bambuko stulpai ir atšakomis. Prie erdvę čia požiūris трепетное, todėl įėjimo durys сдвижные. Beje, durys - ne vienintelė galimybė išeiti iš namų, tai galima padaryti per sieną, jie taip pat раздвигаются. Tai ne эпатаж, o visiškai praktinė tradicija, vasarą Japonijoje labai karšta ir drėgna, sienos раздвигаются, kad namas проветривался. Viduje минка yra atvira erdvė, santykinai padalytas į kambarį, atvirą virtuvę, чайный podiumas, valgomasis ir darbo vieta.
Naujo sukurti tikslią kopiją Минки, skirtą visai gyvenimo pas mus vargu ar pavyks - klimatas netinka, taip ir gyvenimo tolimas nuo rytų. Bet kad грамотную имитацию stilių savo namuose, verta suprasti filosofiją erdvės japonų būsto. Kitaip jokios harmonijos neišeis ir teks elgtis банальным минимализмом, kuris, beje, dažnai painiojama su японским stiliumi. O tai, kaip sakoma Одессе, du dideli skirtumo.
Į минимализме nėra nieko asmeninio, o mes японцев nėra nieko nereikalingo. Čia царят užpildyta prasme erdvė, oras ir šviesa. Pradinis geometrinis principas japonų inter'interjero - kampai ir tiesioginės linijos, kurie sukuria ramybės erdvę, ir подчерківающіей vidinę laisvę. Japonai, nors jie ir yra pagrindiniai iniciatoriai ir technologijų pažangos, bet ir paspauskite select'bendravimas su gamta ne praranda. Visų gyvų būtybių yra nuolat kelyje, todėl ir japonų namuose taip pat lengvai transformuojamas. Jame nėra storas sienos, sunkiai atskiria vieną kambarį nuo kito. Vietoj jų vidaus slankiosios sienos - фусума, kurie kelia medžių'mediniai rėmai, оклеенные iš abiejų pusių sandarus картоном. Vietoj rankenos jie metaliniai stiprinti. Tokios pertvaros siunčiami specialiųjų желобками grindų ir lubų konstrukcijų.
Vidaus durys, natūralu, taip pat stumdomas, japonai vadina savo седзи - tai juostos iš ryžių popieriaus, atskirti medžių'medinėmis juostos spragas-grotelėmis. Рисовая popierius yra geras tuo, kad praleidžia šviesą ir sugeria drėgmę.
Paskutinis ypatybė mūsų namo nė prie ko, todėl dažnai popieriaus pakeičia матовым stiklo. Dėl regėjimo ir funkcinės ramiai фусума ir седзи vidaus sienos japonų namuose pakankamai условны ir visada yra mobilios. O erdvė lengvai видоизменяется.
Dar viena išgalvota riba japonų inter'ери - atvyk, ji susideda iš kelių створок, kurių gali būti dvi, trys ar net dvylika. Tiesa, ekranai-gigantai didelė retenybė, taip ir ne kiekvienas namas turės atvykti - aštuonių metrų ilgio, развернутом forma. Kiekviena створка ekranai - tai бамбуковая ar medžių'yana rėmas, затянутая iš abiejų pusių шелком, бумагой arba парчой, расписаны расписанными тушью ir puošia украшенными peizažai, каллиграфией, стихотворными надписями fone узора su paukščių ir gėlių. Tai ne tik funkcinis dalykas, o meno kūrinys, kur sujungti tapyba ir grafika. Vienas iš nedaugelio priedų, japonų būstų, звенящей tuštumos japonų namuose ji skamba dar sunkiau, sukuriant intymioje atmosferoje.
Niša grožio
Japonų inter'ери nieko перегружает dėmesį, vietos структурировано ramiai ir внятно. Japonai nemėgsta захламлять savo namus ненужными ir net teisė dalykų. Toks požiūris leidžia pabrėžti grožį ir malonės to tam, kas yra namuose. Kiekvienas dalykas, namas - meno kūrinys. Norėdami grožio Минки turi ypatingą vietą - токонома - niša į парадном kampe vienoje iš sienų. Smulkmena ten ne поставишь. Ši vieta yra už gerą ir vienintelė vazelės, paveikslai, веера arba свитка su kokiu nors protingas изречением. Svarbu, kad dalykas buvo kelias į širdį, kupinu asmeninio turinio ir meistriškai atliktas.
Kadangi iki gamtos ir jos kūrybos jūs японцев ypatingą požiūrį, токонома dažnai украшена икебаной: "kiekviename листике matomas miškas, kiekviename цветке - sodas", - sako japonai. "Икебана" išverstos iš japonijos kaip "spalvos", ji turi savo символизм ir gilią prasmę, beje, kaip ir visi namuose. Tai savotiška raštas iš spalvų ir веток, kuris обов', būtinai apie kažką sako, namų šeimininkui ir jo svečiams. Pavyzdžiui, visiškai распустившиеся gėlės, ankštys, засохшие lapai išreikšti praeitį. Iki pusės распустившиеся gėlės arba žali lapai - dabar, бутоны, набухшие pumpurai - ateitis. Energingas lankstosi šakų rodo pavasarį. Vasara - распустившиеся žiedlapių, lapai ir koteliai. Ruduo - retai tikrą plonas šakas, žiemą - обнаженные šakos. Jūs spalvų savo prasmę. Rosa, numatytas kartu su сосной, kalba apie amžinosios jaunystės, jei розу pakeisti пионом - tai jau gerovę, o хризантемой - džiaugsmas. Svarbu ir vieta, spalvų ir šakų: tai, kas viršuje, simbolizuoja dangų, lytis taikomas prie žmogaus, o apatinė dalis - žemę. Visa daina pasakoja apie jų единении. Menas sudarymo икебаны tai yra būtent kaligrafijos - jam ilgai mokosi iš meistrų skirtingų mokyklų. Jei nėra jokio noro įsisavinti šį įgūdį arba kreiptis į laivo kapitono икебаны, galima išsiversti vienas цветком į вазе. Tai visiškai japonų kalba: "Vienas gėlė geriau, nei šimtas, perduoda spindesys gėlių", - kalbėjo japonų rašytojas Ясунари Кавабата.
Икебана į токономе kartais pakeičia - бонсай, jo pavadinimas kilęs iš japonijos tarimo kinų simbolių "пеньцзай" - "auginimas, mėsos konservai". Ne paslaptis, kad japonai подсмотрели бонсай kinijos, ir, žinoma, padarė jį savo манер. Japonų бонсай skiriasi виртуозной естественностью ir subtiliai выверенной гармонией. Kokia būtų причудливая forma nebuvo pridėta деревца, jis visada panašus į tikrą didelis medis, o отточенная siela meninį įvaizdį sukelia vaizduotėje vieną ar kitą kraštovaizdį, supantį jį. Бонсай reikia тщательном atsistatydinimą ir бережном, трепетном atžvilgiu: "Беспредельная švelnumą reikia augančios карликовых medžių", - sako japonai.
Токонома - ne vienintelė niša tradicine japonų namuose. Цуке-сэин - tai yra speciali niša su langu ir " skaitymo ir rašymo. Тігайдана, kur асимметрично yra lentynos, knygų, dažnai naudojamas kaip vidinis spinta, čia išlaiko savo garderobą, būtiniausių daiktų ir... lova.
Nieko nereikalingo
Японскую lova tikrai lengvai pašalinti, spinta, nes tai'kokio čiužinys pavadinimu футон, kuris daro rankiniu būdu iš отборных veislių medvilnės. Tradicinis japonų baldai русскому žmogui gali atrodyti šiek аскетичным, gali net сложиться įspūdis, kad jos iš viso nėra. Verta kokio nors низенький stalo, o aplink - nieko. Japonai įprato sėdėti ant grindų, застеленном татами - толстыми матами iš ryžių šiaudų, arba plokščių подушках - дзабутон. Kai kurie dizaineriai siūlo statyti šalia lentelės pavyzdį ne stovo norėdami kaligrafijos, jie atrodo labai grakščiai, bet sėdėti ant jų nėra patogu - tai kurtos jie dėl to, kad alkūnės ant jų dėti... Imitacija stiliaus, leidžia specialios kėdės, kurios ne jis girdimas visada, o tik спинка ir pneumatinė sėdynė. Galima ir standartinis stalas su kėdės įdėti. Jei taip tai грешат kai kurie šiuolaikiniai japonai, tai ką apie mus kalbėti. Bet tada стройная harmonija bus pažeista.
Be столика iš baldų kambaryje paprastai būna nedidelė komoda arba lygių spinta Танзи - jo skyriaus saugojimo dalykų iš šono primena tikrąją laiptų. Paviršius japonijos baldų lygi ir ideali лакировка liudija apie tikrosios vertės dalykų. Spalvos tikrosios skalę, pilki бежевого, balta, kreminė, pieno. Medžiagos gamtos, ratą ir jų ribotas - tai medžio, bambuko ir, kaip elegantiškas liesti, šiek tiek матового arba покрытого патиной metalo. Grindų ir lubų, taip pat natūralūs, iš bambuko arba medžio, tik ne lakuotas, o, atvirkščiai, фактурные.
Сдержанная grožis japonų namuose atgyja tik tada, kai грамотном apšvietimui. Šviesiai kalbą japonų inter'interjero, ir meno светотени - tai, kaip visada puikiai turėjome rytų architektai. Priklausomai nuo apšvietimo, išsibarsčiusios ir шаткого, vieni daiktai tarsi su'atsiranda, kitos išnyksta, dirbtinai создаваемом полумраке. Kartu su раздвижными sienos, šviesą įneša į namą, nuolatinis judėjimas - tikra gamtos dinamika. Šviesa čia natūralus ir spontaniškas. Įprastinės lemputės į popierinių абажурах paprastų formų - sfera, prizmė, stačiakampis - padarys jo m'kurių ir išsėtinės. Geriausiai tinka фонарики iš ryžių popieriaus, ir paprasti baltos žvakės.
Elena Kuznetsova
Šaltinis: www. еremont. lt
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą