2014 m. rugsėjo 28 d., sekmadienis

Šviesa ir šešėlis 2006-10-30 10:18:05

Statyba ir rekonstrukcija.

Šviesa ir šešėlis
2006-10-30 10:18:05

Sunku įvertinti, kokią įtaką japonijos kultūra ant modernus dizainas. Ir, jei ši įtaka buvo ощутимо, pradedant jau nuo XIX amžiaus vidurio, nuo to laiko, kai europiečiai susipažino su самобытной kultūra Japonijoje ir pateko po jos žavesio, nors per pastaruosius dešimtmečius XX a. ji įgijo pasaulinį mastą. Iš pradžių pokalbis pasuko apie минималистические tendencijas dizaino, o tada jau ji buvo apie formuojant naują stilių, kuris затрагивал visi sferos kultūra: architektūra, temų dizainas, mada, muzika... Ir nors negalima atmesti įtaka kultūros skandinavijos šalių formuoti naujos стилевого kryptį, japonijos šaknis šį reiškinį buvo aiški iš pat pradžių. Tikriausiai atšiaurių gamtos sąlygos privertė, ir японцев ir скандинавов pamatyti tikrą grožį, paprastumą ir racionalumo. Žinoma, priežastys, dėl visuotinės meilės минимализму pačias įvairiausias. Viena vertus, tradiciniai norėdami kūrybinės inteligentijos su rytietiškais filosofija, ir religija, ir kita, прозаический susidomėjimą vakarų gamintojams японскому baltarusiją. Juk pagal statistiką, vidutinis японец išleidžia daiktų inter'иер per metus daugiau, nei немец, итальянец arba француз ir отвоевать savo nišą rytų rinkos - заветная svajonė bet kurį europos, įskaitant ir italijos gamyklų. Kiekviena europos firma-gamintojas, kasmet rengia kolekcijos baldų, šviestuvų ar inter'карьерным priedai yra skonio japonijos vartotojams. Минимализм tapo madinga stilius ir, dalijant likimą visus savo pirmtakus [alternatyvių stilių панка iki гранжа], buvo susirūpinęs buržuazinės kultūros. Šis stilius šiandien asocijuojasi su эксклюзивностью ir turtais. Tai yra, tapo visiškai priešinga esmės. Juk pagal šį reiškinį guli pačioje japonijos sąvokos: "ваби" - осознанная paprastumas, skurdas; "саби" - šešėlis, liūdesys, "išsamios liūdesį, пронизывающая visą pasaulį", ir "Дзими" - беспретенціозность. Šias svarbias kategorijas japoniška estetika, tiksliau, jų kompleksas, yra taikomos visos gyvenimo sferos японца, įskaitant ir organizaciją gyvenimo erdvę. Bet vis tiek norisi tikėti nuoširdumas europos dizaineriai, juk минимализм - tai troškimas švarą ir tobulumo, ir noras pabėgti nuo назойливости tikslas pasaulio visada yra, mūsų pačių informacinių перегруженной tikrovės, tai ypač aktualu. Kalbant apie principus формообразования, минимализме viskas labai aišku: griežtas, idealiai paprasta forma, nulupti nuo dekoro ir detalių. Viskas, ką slepia pagrindinę, aiškiai ir tiksliai išreiškė композиционную idėja, pasirodo plius. Выхолощенная grožis geometrija. Spalvos - сдержанные, beveik монохромная gamma; faktūros ir tekstūros - gamtos, - komponentai inter'interjero stiliaus минимализма, kalbant apie обывателя, labai lengva. Bet tai tik iš pirmo žvilgsnio. Juk pasiekti harmoniją minimaliomis priemonėmis, tai yra nelengvas uždavinys, ir достойная šio vedlio, juk tokiu inter'interjero kiekviena detalė значима, bet koks atsitiktinumas griauna kūrinijos tobulumas. Минимализм - tai darbas su pagrindinių kategorijų: erdvė, linija, tekstūros ir... šviesos. Ir čia artinsimės prie vienos iš sudėtingiausių sudaro минималистического inter'иер. Norėdami европейца problemų apšvietimo visada сводились į paprastą formulę: "kuo daugiau, tuo geriau". Dideli langai, šviesus šviestuvus. Šviesa - tai gėris, pagrindas ir už veiksmingą gyvenimo sąlyga. "Yra tik gyvenimas ir šviesos, nei tamsos, nei tamsa nėra... " - rašė Арсений Тарковский, ir ši frazė išreiškia padaryti skausmingas nepakantumas vakarų цивилизацией šešėlinės gyvenimo puses. Rytų tradicijos šviesa ir šešėlis (yin ir yan) suvienijo savo vientisumą ir yra harmoningą pusiausvyrą pasaulyje. "Tamsa dalykų tenka yin ir hugging jonas, susidūrimais priešingos eterio pasiekiama harmonija" (iš трактата "Хуайнаньцзы"]. Būtent bendradarbiaudami šviesos ir šešėlių, jų žaidimas japonai mato tikrąjį grožį ir harmoniją. Šis principas naudojamas ir kuriant inter'иер. Pateikimo японцев apie grožį susiformavo iš jų religinio ir gyvenimo patirtimi: jų protėviai, gyvendami prastai apšviestoje patalpose, vieną kartą atvedė į grožį ir mistinę reikšmę šešėliai. Jie išmoko suvokti ne tik "šviesa", bet ir "šešėlis", kaip estetinės kategorijos ir naudoti juos dizaino kūrimo aplinka. Kad bent šiek tiek priartėti prie nacionalinio японскому supratimą apie erdvę ir dainos pasukti į klasikinis esė japonų rašytojas Танидзаки Дзюньїтіро "Pagyrimai šešėliai". Танидзаки teigia, kad eilės savo namus japonai "visų pirma, negali atskleisti virš jo skėtis-кровлю, padengiant žemės šešėlis, o jau šešėliai rengia sau būstą ". Kelyje saulės spinduliai japonai сооружают kliūtys: пристроенные prieš жилыми kambariais susilieti, terasa, langai užkirsti popieriniai stumdomas rėmo. Неяркий рассеянный šviesa labai vertiname японцами, ir būtent jo žaidimas nevaržo незатейливую patogumas japonijos kambarį. "Subtilus неясное apšvietimas, kai nedrąsus neteisingi spinduliai išorinės šviesos, išlikęs ant sienų kambarį, dažytų spalvos сумерек, vos сдерживают čia naujausios kvėpavimas savo gyvenimo. " ("Pagyrimai šešėlis"). Būtent tokios нюансного principas apšvietimo, ką sukuria jausmą зыбкости ir иллюзорности egzistencijos, созвучный budistų besiplečiančias įstatymų kūrinys, ir girdėti norėdami минималистической tradicijos. Žaidimas šviesos ir šešėlių erdvėje architektas-минималиста geriau visokiausių papuošalų. Pilka, охристые atspalvio sienos, jų грубоватые faktūras pripildo gyvenimą m'šviesa, ir kiekvienas fragmentas inter'иер įgyja savo niuansas "šešėlis". "Tuštuma" минимализма leidžia архитектору padaryti vaidmenį šviesos (tiksliau, sąveikos šviesos ir šešėlių) pagrindinė. Todėl dizaino šviestuvų tokiu inter'ери antrinis. Ir nors iš kolekcijos "минималистичной" стилистике (tai yra labai paprasta forma ir beveik netenka spalvų) sukuria уважающие sau žodžius, svarbiau bendrieji principai organizacija apšvietimo - драматургия šviesos. Japonai затягивали lango balta непрозрачной бумагой (kuri jau atitarnavo своеобразным "filtru", kad ryškių saulės spindulių) ir tokiu būdu gaudavo m'kuris рассеянный šviesa. Žibintai taip pat darė iš specialaus ryžių popieriaus. Kai kurie šiuolaikiniai japonų dizaineriai ir šiandien naudoja senas technologijas savo творчестве. Pavyzdžiui, japonų dizaineris матом Сато sukūrė unikalią kolekciją, šviestuvų, naudojant tradicinę японскую popieriaus Mino. Šis popierius yra jau daugiau kaip 1300 metų, vyksta Cifi, vienoje iš centrinių sričių Japonijoje. Ankstesniaisiais amžiuje Mino darė langus, šviestuvus, taip pat stumdomas pertvaros "shoji", kuri yra viena iš labiausiai būdingų savybių japonų namuose. Modeliuose, šviestuvų, siūlomų матом Сато, taip pat naudojami фетр (diodų šviestuvas "Now 12"), bambukai [diodų šviestuvas "Now 18 "], рисовая popierius. матом Сато, būdamas tiesa японцем, šventa чтит tradicijas, bet tuo pačiu metu naudoja senas medžiagas ir technologijas, kurti modelius модернистском pagrindą. Toks drąsus ir tuo pat metu organinių junginių derinys senųjų ir naujųjų labai būdinga japonų dizainas. Dar vienas ryškus pavyzdys - kūrybiškumas jaunas японки Хироми Kim. Jame причудливо'соединялись japonijos поэтика, tradicinis монохромность ir susidomėjimą "отходам civilizacijos" (jos statyboje naudojamos "antrinių žaliavų" - plastikinių butelių, senų dėžės. ) Darbo Хироми Kim sužavėjo net видавших rūšių italijos dizainerių. Diodų šviestuvas Smile, smile, smile ("Улыбнись, улыбнись, улыбнись! "susideda iš lengvų skaidrius колокольчиков, дрожащих nuo plaučių порывов vėjo ir kurie išskiria m'šviesos. Bet tai japonai. Daugelis europos dizaineriai ne pabėgo pagundai sukurti kolekcijos "japonų" stiliaus. "Пиком" populiarumas минимализма projekte šviesos tapo 2000 metų. Ir nors Миланской parodos EUROLUCE 2000 tokių modelių buvo šiek tiek, komercinių katalogų dauguma italijos firmų-gamintojų buvo galima pamatyti šviestuvus paprastų formų, ir, svarbiausia, tik iš молочно balto arba skaidraus stiklo. Daugelis именитые dizaineriai kūrė modeliai, kuriuos drąsiai galima pavadinti минималистичными. Pavyzdžiui, įžymusis торшер Pilypo Старка - paprasta balta конусообразный плафон į baudos ножке ir maža палочка - svirtis-jungiklis. Galima abejoti, стилистической аутентичности šių modelių. Bet trūksta spalvų ir formų paprastumas daro šiuos šviestuvus priimtinas elementais inter'interjero stiliaus минимализма. Šiuolaikinės priemonės apšvietimo gerokai išplėtė galimybes šviesos dizaino. Ir, jei tradicinė japonų inter'иер освещался naudojant lubų светильника, esančios centrinėje kambariai, inter'ерах šiuolaikinių japonų architektų dažnai pasaulis "paslėptas". Dar daugiau galimybių, kad "žaidimai" su šviesos suteikia moduliniai erdviniai apšvietimo sistemos. Šios sistemos gamina daug firmų, pvz., garsaus vokiečių firma STUFF arba italų - METALSPOT. Минимализм nėra linkę rodyti priemonės, svarbus rezultatas. Todėl naudojamos įvairios sistemos kabinamųjų lubų su įmontuotu šviesos ir prietaisų. Naudojant незаметных, šviestuvų, meistriškai вмонтированных plokštumoje lubų ar sienų, dizaineriai ne tik gauna рассеянный šviesa, bet sukuria nuostabų vizualiniai efektai. Labiausiai puikus pavyzdys мастерского naudojimo apšvietimo - kūrybiškumas didžiojo japonų architektas-минималиста Тадео Андо. Bet geriau vieną kartą pamatyti, nei šimtą kartų perskaityti.
ŠALTINIS: Gulsčiukas

Šaltinis: http://stroymart. com. ua

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą