Statyba ir rekonstrukcija.
Architektas, sukūręs šedevrą 2006-11-14 12:50:07
Pastatas Оперного teatro, возведенное prie vaizdingos įlankos Сиднея, - vienas iš didelių pasiekimų architektūra pastaruosius dešimtmečius. Daug kas teigia, jog Opera - tai gražiausia pastatas iš visų pastatytas po antrojo pasaulinio karo. Ne atsitiktinai Opera yra "vizitine kortele Сиднея, kaip, pavyzdžiui, Эйфелевой bokšto Paryžiuje. Daug mūsų tautiečių jau turėjo galimybę susipažinti su nuostabiais сооружением skirtingose ракурсах išvedžiojimas телекартинки su transliuoti Olimpines žaidynes-2000. Ypatingą grožį pastato suteikia apšvietimas nakties metu. Sako, kad tai yra kūrinys iš stiklo ir betono panašus į намеренного plaukioti сюрреалистического лебедя, primena gotikos bažnyčios приморских miestų Danijos ar jachtos, заполняющие sydney harbor. Projektas датчанина Йорна Утзона (Jorn Utzon), kuris laimėjo konkursą 1947 m. (konkurse участвовало 232 architektas iš 32 pasaulio šalių), jau ankstesnių эскизах отличался gylis ir оригинальностью tikslo. Reikėtų pabrėžti, kad jo sėkmės konkurse buvo lėmė, visų pirma, pozicija основоположника nacionalinio romantizmo suomijos architektūra, žinomo зодчего pirmąjį pusmetį praėjusio amžiaus Ееріо Саарінена (1873-1950), kuris iš karto suprato reikšmingumas projekto ir pasiekė jo pripažinimo pusės tarptautinės žiuri. Jei ne atkaklumo Саарінена, labiausiai tikėtina, kad pasaulio visuomenė nėra sužinojo būtų apie незаурядном таланте скандинава. Dirbdami su projektu teatro Утзон įkvėpė парусами jachtų сиднейском uoste (konkurso dalyviams turėjo idėją vietoje statybos teatro tik заочно - pagal nuotraukas) ir храмовыми pastatais majų ir actekų, увиденными зодчим Meksikoje. Daugeliu atvejų сооружена Opera originali, o svarbiausia - nėra panašus nei į vieną iš apie'objektų, pastatytų antroje 20 amžiaus. Pastatas operos plotas užima 2,2 ha, "burės" stogas sveria 161 000 tonų ir pasiekia aukštį 67 metrų. Jie облицованы plytelių, сверкающей saulė. Į строении išsiskiria 3 pagrindiniai sritys: stogas, rengiami iš нависают vienas virš kito korpusai; цокольный aukšte, kur yra paslaugų patalpos ir įranga; многоярусные koncertų ir театральные salės su o'єднуючим jų fojė. Teatras yra daugiafunkcinis: du pagrindiniai salės, skirtos operos spektaklių ir koncertų (jų talpa 2900 ir 1547 žiūrovų, taip pat kino ir restoranas. Betono lukštais, panašus į milžinišką, pripildytos vėjo burės, įlaipinami virš didžiulės цоколем teatro, kaip būtų galima laipioti iš jūros глади. Jie yra sukurti iš сборного ir монолитного железобетона. Įdomu tai, kad forma, korpusai suteikia norimą концертного salės lygis акустики, todėl vidaus inter'еры pagaminti iš medžių'medinių plokščių, atspindinčių garsas. Be to, vyksta koncertai, siekiant pagerinti акустики nuo lubų virš scena опускают звукоотражающие ekranai iš оргстекла. Vidaus patalpos yra įvykdyti stiliaus, kuris vadinamas "готикой kosminės eros". Salėje pastato kabo didžiausias pasaulyje teatro uždangą, sukurtas pagal эскизу австралийца Коберна ir соткан Prancūzijoje iš vilnos stiliaus kilimų Обюссон. Salėje pristatytos didžiausias pasaulyje mechaninis organas, sudarytas iš 10500 vamzdžių. Statybos Operos Утзон pasirinko puiki vieta - мысе Бенелонг centrinėje uosto, netoli nuo garsiojo tilto per сиднейскую įlanką. Jei pažvelgti į Operos su priešingos kranto, atrodo, kad pastatas подпирает перекинутый per jį tiltas. Kai сооружении apie'objekto kilo daug sunkumų. Reikalavimai vietinės valdžios keisti projektą dėl techninių priežasčių ir ilgalaikiai проволочки atvedė prie to, kad Утзон 1966 m. самоустранился nuo bylos. Toliau įgyvendinti projektą vyko sunkiųjų sąlygomis. Su'paaiškėjo, kad didelis betono burės negalima buvo сконструировать taip, kaip apskaičiavo danų architektas. Keturių малоизвестным австралийским зодчим pavyko "pritaikykite" projektas ir įdėti jį į gyvenimą, bet unikalus, pagal архитектурной grožio contraption kaina gerokai brangiau, nei įsivaizdavau pagal смете. Iš pradžių buvo planuota, kad statybos teatro buvo pradėta 1957 metais, kainuos $ 7 milijonų ir bus baigtas 1963 metais. Bet iš tikrųjų jis ilgas yra 16 metų, ir išlaidos sudarė $ 102 mln. Gauti likusius $ 95 mln., vietos valdžiai teko praleisti loterijoje. Oficialus atidarymas ir Operos surengė 20 d. 1973 m. į akivaizdoje anglų karalienės Elžbietą II, bet danijos architektas į iškilmių nebuvo pakviesta. Tikriausiai, australai затаили didelį nepasitenkinimą dėl Утзона, kad privertė juos порядочно sumokėti sukurti architektūros šedevras palei įlankos Сиднея. Архитектурная šlovė atėjo anksti Jorn Утзон dalyvavo konkurse į pastato Opera jau brandaus amžiaus. Tada jis buvo žinomas dėl savo projektų Europoje, o tuo labiau Australijoje. Jo paslaugomis naudojosi daugiausia bendrovės ir privačios įmonės iš Skandinavijos. Norėdami Утзона, kaip ir amerikietis Франка Ллойда Wright (1867-1959), prancūzo Le Корбюзье (1877-1966), англичанина Нормана Фостера (rod. 1935), " kelias atgal buvo нелегким. Tačiau pažymėtina, kad tarptautinį pripažinimą prie датчанину atėjo anksčiau nei kitiems visame pasaulyje žinomas мастерам зодчества. Kurti Wright srityje ekologinė architektūra, t.y. kurti ансамбля arba kompleksas vienybės su aplinka, dingo Europoje 1910 m., kai американцу sukako 40 metų. Les Корбюзье выдвинулся skaičius pirmaujančių pasaulio architektai po pergalės kartu su N'иером Жаннере tarptautinėje konkurse ir sukurti projekto Rūmų Lygos Tautų Ženevoje. Tada француз отпраздновал savo 50 metų jubiliejų. Apie Норманн Fosteris pokalbis pasuko kaip apie didžiojo architektas 20 amžiaus po projektavimo ir pastatymo viduryje 80-ųjų stiliaus aukštųjų technologijų Šanchajaus banko Honkonge, kad primena ką nors diegti, norėdami pradėti raketa iš cape Canaveral. Англичанину buvo po n'penkiasdešimt. O talentas Утзона раскрылся beveik trisdešimt. Tačiau, skirtingai nuo jo, Cp. -L. Wright, Les Корбюзье, N. Fosteris buvo pareikalauta ilgą laiką. O danų architektas po pergalės konkurse statybos Сиднейской opera tik per 16 metų gavau, pagaliau, pirmą prizą значимом konkurse ir sukurti projektą naujo pastato dramos teatro Ciūriche. Štai tokių būna metamorfozes likimas didieji architektai. Architektūra actekų ir majų kaip įkvėpimo šaltinis Jorn Утзон gimė 1918 m. ir užaugo Danijoje. Metais vokiečių okupacijos ateityje зодчий užsiima архитектурной mokykloje, kai meno Akademijos Kopenhagoje. Jis постигал viršūnių architektūros meno iš garsiausių danijos meistrų - Штеєна Елері Расмуссена ir Mažas Фискер, kurie savo творчестве siekė apie'sujungti nacionalines tradicijas ir функционализм, kad набирал valdžios 1930 metais. Pradžia veikla Утзона пов'dėl 3 metų darbo Stokholme (1942-1945гг. ). Tada jis buvo įtakoje vieną iš ryškiausių atstovų функционализма G. Асплунда (1885-1940). Į neutrali Švedijos 25-erių metų architektas praėjo geras pasirengimas, nes karo metu statybos šioje šalyje nėra прекращался. Jis, kaip ir kiti vietos зодчие, esant trūkumo statybinių medžiagų naudojamas pigiausias iš jų - оштукатуренная plyta, medis ir t.t. Kai Europa полыхала ant ugnies, švedijos architektūros su'atsirado per, kuris buvo pavadinimas "неоемпірізм". Didelę įtaką toliau kūrybiškumą jaunosios Утзона jau susitikimai ir bendri darbai su мэтрами architektūra 40-50-ųjų. Prieš baigdami antrojo pasaulinio karo danas bendradarbiavo su Арне Корсмо - lyderis norvegų pasekėjų Ivs van der Роэ. Į 1946 m. jis susitiko JAV su Cp. -L. Wright, dirbo dirbtuvėse O. Аалто Helsinkyje. Per 2 metus Paryžiuje Утзон susipažino su французами Фернаном Леже ir Les Корбюзье. 1949 m. jam pavyko susitikti ir pabendrauti su " Mis van der Роэ (1886-1969 m.). Danas buvo labai непоседой. Jis norėjo pamatyti pasaulį, susipažinti su architektūrinių наработками žinomų зодчих, taip pat nacionalines ypatybes architektūra įvairių šalių. Didelį įspūdį jam paliko kelionė į Maroką (gautą patirtį jis naudojo statybos, kelių aukštų gyvenamųjų masyvo Фреденсборг, Danija), JAV ir kai kurios valstybės iš Pietų Amerikos. Bet stipriau поразила Утзона senovinė architektūra, majų ir actekų. Ambicinga террасообразная statinys tautų, населявших Peru ir Meksikos į 13-16 a., вдохновляли architektas į kūrybos quest. Už Утзону, horizontalios plokštumos, kaip architektūros priemonė, излучали milžinišką galią. Увиденные taip pat Graikijoje, tada Vidurio Rytuose ir Indijoje horizontalios plokštumos (jie tapo "profesionalus, atidarant" daugeliui architektų), Утзон воспринимал kaip pagrindą архитектурной dainos. Būdinga, kad lėktuvas, kaip esminis sukuriamas architektūros elementas, su'atsiranda nuo gimimo pati architektūra, ir, ypač, su statyba, зиккуратов į Шумере. Egipte laikotarpį Senovės karalystės šis principas matomas erdvinių ir paspauskite select'язку tarp plokštumos, dykumos į Гизе, kur сооружены piramidės, ir пониженным lygio derlingos slėnio. Jo atspindys galima rasti шедевре architektūra Naujosios karalystės saadi царицы hačepsuta šventykla, Deir el-Бахри (beje, visai neseniai реконструированной vietos ir užsienio architektai). Kapas yra trijų террасах. Principas horizontalia plokštuma plačiai применялся ir garsaus architekto Le Корбюзье į пандусах sodybos Савой, pastatų indijos mieste Чандигарх ir pastato искусствоведческого centro, kai Гарвардском universitete. Taikyti dirbtinai sukurtų lygių eina per kūrybiškumą daugelio послевоенных architektai. Toks priėmimas pasitaiko visur, kur bando sutvarkyti eismo pėsčiųjų, automobilių ir krovininio transporto. Jis naudojamas planuojant šiaurinėje Amsterdamo, atliktos pagal tėvo planą trijų зодчих - Бакема, van den Брука ir wang Эйка į 1963 m. ; projektuojant vieno iš rajonų Tokijas - Фуміхіко Aguonos; darbo Кэндзо Танге (род. į 1913), kuriame siūloma valdymas Токийский įlanka naudojant dizaino su skirtingų platformų. Savo pirmuosius unikalaus dizaino Утзону pavyko įdėti į gyvenimą tik pradžioje 50-aisiais. Jis pastatė savo namą Хелебеке šalia Kopenhagoje ir gyvenamųjų namų Холта. Per šį laikotarpį jis projektavo labai paprasta pagal планировке кирпичные namuose атріумного tipo. 1957 m. Утзону pavyko susipažinti su культурами Kinijos, Непала, Indijoje ir Japonijoje. Beje, Pekine jis susitiko su ne Лиангом, kuris išvertė iš древнекитайского į modernią kalbą 7 tomų statybos įstatymų, действовавших 800 metų. 12 amžiuje sistema standartinių statybinių detalių buvo sukurta iki minutest detalių, ir svarbiausia - per visus būdu kombinacijų. Sunki užduotis Daug pokario architektai giliai studijavo ir учитывали sąlygos, aplinka, kurioje sukūrė savo apie'objektus. Taip, pastatas Оперного teatro, pastatytas pusiasalio, гармонировало su aplinkosaugos jo беспредельностью jūros ir dangaus. Naujas darbas Утзона - pastatas, teatro Ciūriche (architektas laimėjo konkursas, 1964 m. ) - žymiai turėjo nuo сиднейской. Prieš architektas buvo įtrauktas sunkiausia užduotis: "вмонтировать" dramos teatras į savo застройку miesto centro, kur vyravo mokymo ir medicinos apie'objektus. Prie to paties, kurią pagal statybos aikštelė supo įtempti be магистралями. Šalia aikštelė располагались Namas meno architektas. Мозера, pastatytas 1910 metais, ir mokyklos pastatas, pastatytas dar 1839 metais. Pagal tėvo planą vietinės valdžios, naujos statybos teatro turėjo paversti šią teritoriją. Architektas negalėjo "разогнаться" mažas pasirinktą aikštelės, kaip statybos teatro Sidnėjuje ir nusprendžiau naudoti horizontalios terasos, поднимающиеся šlaito didelio žemės taške tuščią. Taigi Утзону nepavyko-tiek "prisikimšti" savo planą į siauras teritoriniai sistemą centro Ciuricho. Teatras nėra įvyko tokiu ambicinga ir эффектным, kaip Сиднейский, bet užtat jo " veidas ne контрастировал su kitais pastatą, o darniai pateko į aplinką). Tačiau abu teatro роднит panašumas išspręsti regos salės: jie pastatyti kaip амфитеатра ir primena "giliai kriaukle". Сиднейский teatras provokuoja užsieniečių didžiulis malonumas, jie nori fotografuotis šalia vieno iš šedevrų 20-ojo amžiaus. Цюрихский teatras kuklus ir mažiau žinomas. Toks likimas dviejų pastatų, sukurtų vienas architektas. Утзон įėjo į istoriją pasaulinės зодчества dviejų ryškus ir visiškai skirtingų pastatų. Bet ir šito gana хватило, norėdami užtikrinti sau vietą "salėje архитектурной šlovės" antrosios pusės 20 a. Neveltui Steve Расмуссен, mokytojas Утзона, sakė, kad ypač vertina į ученике gebėjimas laiko nuspręsti, kaip monumentinės contraption, taip ir lavinimo застройку, pritraukia vienu atveju богатейшую paletę зодческие gudrybių, o kitame - labiausiai лаконичные, bet išraiškingas priemonės. Pažymėtina, kad sūnus Йорна Утзона - Jonas Утзон nuėjo tėvo pėdomis. 80-aisiais metais jų kūrybinis tandemas pastatė namus parlamento į Кувейте ŠALTINIS: Statyba ir rekonstrukcija
Šaltinis: http://stroymart. com. ua
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą