Nuo to laiko, kai amerikiečių inžinierius Henry Отис pabaigoje XIX str. sukūrė automatinis keltuvas - revoliucinis išradimas, - kliūtis į массовому statybos daugiaaukščiai, o vėliau-ir iš aukštų pastatų buvo išvaikyti. Несомненное patogumas nekilnojamojo turto vystytojai, racionaliai naudoti дефицитных miesto ploto, mada - visa tai padarė небоскребы vizitine kortele šiuolaikinių мегаполисов.
Tačiau visi šie privalumai teko sumokėti didžiulę kainą. Būtent aukštis dažnai vis augo ir augo šią žudikas, todėl небоскребами безвыходными spąstus, kai пожарах. "Pragaras поднебесье", iš pradžių atrodė фантастикой, šiandien yra tarp dešimties labiausiai reguliariai susitinka nelaimių. Prisiminkime bent pastarųjų metų įvykiai Madride, Čikaga, Johanesburgas, Dubajaus... Tačiau populiarumas высоток nenukrenta. Juk, kaip žinoma, kas įspėtas, tas вооружен, o šiandien apsaugoti žmonių ir konstrukcijų sėkmingai pakilo naujas technologijas.
Evoliucija gigantai
Galų praėjusio amžiaus небоскребы ne buvo įvairių. Pradžia ir augimo aukštyn buvo pradėta plėtoti plieno каркасов. Несущими, tai yra, išlaikyti pagrindinę sunkumo pastato išorės sienos. Toks požiūris leido organizuoti didelius vidaus patalpos be vidaus kolonos. Kelių dešimčių metų, kai pradėjo железобетон, su'pasirodė naujos kartos dangoraižių. Jie taip pat buvo каркасными, ir atraminės plieninių sijų buvo padengtas betonu. Tai leido padidinti vidaus ploto, nors atraminės kolonos ir sienos sugrįžo į statinys. Tačiau jau antrąjį pusmetį XX amžiaus sunkus железобетон vėl buvo iš dalies pakeistas labai patvarus ir pakankamai lengva легированной plienu.
Ženklu ir kulminacija naujos eros tapo kėlimas naujų technologijų bokštai-dvyniai, WTC, 1973 m. Ir tiesiog iš karto загорелась nauja 25-этажная bokštas бразильском San Paulas, унеся gyvenimo 250 žmonių. Scenarijus tragedijos buvo nekomplikuota: nedidelis gaisras, ugnis su didžiuliu greičiu plinta vertikaliai, pertvarkant namus į spąstus. Tragedija Brazilijos sukėlė aktyvias diskusijas tiek tarp saugumo specialistai, tiek ir tarp projektuotojų ir kūrėjams. 1976 m. skyrius gaisrinės niujorko Хеган net išleido knygą, kurioje pavadino небоскребы paskutinės kartos "самовоспламеняется". Jis pirmasis atkreipė dėmesį, kad keičiant железобетона "plikomis" po plieno laikikliais kartu su удешевлением ir naujų architektūrinių galimybių padengia nemažą pavojų dėl mažesnio atsparumo konstrukcijos, esant ryškiam нагревании. Deja, darbas gaisro į архитектурную visuomenė didelį įspūdį ne padarė. Esmė yra žinomas: aiškus сентябрьским dieną į 2001 m. "dvyniai" рухнули, похоронив pagal руинами архитектурную sąvoka 70-ųjų m. Juk šalia stovi высотное pastatas pradžios XX ct. nors ir выгорело дотла, продолжало stovėti, tada buvo sugrąžinta. Nutrūko pusę amžiaus atgal tiesioginis smūgis lėktuvo "empire State Building".
Įspėtas вооружен
Pasekmė "ataka 9/11" tapo išnykimas klaidingo jausmus saugumo ir technologijų могущества. Спешно pradėjo kuriamas būdų, kaip išsaugoti žmonių ir pastatų, net labai rimtų nelaimių - gamtos ir žmogaus sukeltų. Sistemos analizė parodė kliūtis jau pastatytų dangoraižių. Tai mažas огнестойкость statybinių konstrukcijų (ypač turint metalinių sijų ir ūkiuose) ir inžinerinės įrangos. Be to, situaciją усугубляло buvimas didelių vidinių apie'lizdai be prevencijos kliūčių, nedaug лестничных ląstelių ir siauras эвакуационные laiptų. Lubų pakabinimo, daug degių medžiagų, электрокабелей ir pan. - visa tai taip pat prisidėjo prie saugumo. Norint išspręsti šias problemas, buvo sukurtos pakankamai aiškius mokslo rekomendacijas, kurias sukūrėme iš fundamentaliųjų naujų statybinių nuostatus, skirta высотным зданиям.
Kaip tai veikia
Kaip žinoma, šiandien dauguma высоток yra pagamintos pagal principą " smart house " ("protingas namas"). Tai reiškia visiškai automatizuoti pastato, t.y. visa, kas vyksta jame yra kontroliuojama comp'esama sistema. Kaip taisyklė, предусматриваются vienas-du paskirstymo pulto (bendras ir gaisrininkas), kurie ir suteikia жизнедеятельность небоскреба. O ji yra labai sudėtinga - inžinerinių tinklų apima labai daug įrangos, vamzdynų, электрики ir t. t. Verta atkreipti dėmesį, kad eiliniam projektų, tokių struktūrų nebūna - jie visi unikalus. Todėl ir plėtros techninių sprendimų, įskaitant ir gaisro gesinimo, - spręsti dirbtinis, kad reikalauja aukštos kvalifikacijos inžinieriai ir sąmoningo atspėti visus komponentus kriterijus patikimumą ir galimybes integruotos į bendrą инженерную architektūra. Atitinkamai dideli ir reikalavimus visoms dalims šios sistemos.
Ypatingas dėmesys skiriamas automatikos patikimumą. Šiandien spektro inžinerijos įranga yra labai platus. Natūralu, kad tai reiškia pasilieka problema - kaip priversti techniką įvairių markių bendrauti be trikdžių. Tam buvo sukurtas specialus comp'ютерні protokolai suvienodinti, pavyzdžiui, LON ir BАСnet. Atminkite, kad jie reikalauja kurti atskiros programinės įrangos sąveikos technologijos. Yra ir "sprendimo būdai": pavyzdžiui, galite naudoti промышленную autobusas (FieldBus) - paruoštas tarpininkas skaitmeninių įrenginių, kad gali keistis įvairių protokolų. Kaip taisyklė, būtent ji rekomenduojama gamintojų sudėtingos aparatūros apie'sąjunga tarp jo su sistemomis "умного namuose". Natūralu, kad ir prevencijos akcijose jai priskiriama svarbus vaidmuo, nes nuo jūsų tikslumą sąveikos visų elementų, tokių sistemų saugumas priklauso dangoraižius ir jos gyventojų.
Į ir paspauskite select'dėl aktyvus "небоскребостроеніем" su neseniai dar tokios sistemos plačiai pradėjo taikyti ir Rusijoje. Законодательницей mod, žinoma, stovi sostinė - čia net priimta speciali programa "Naują žiedą Maskvos", предусматривающая statybos 60-ti apie'objektai yra didelis этажности iki 2015 m.
Štai, pavyzdžiui, "seniausia" iš vietos высоток - "Bokštas-2000", pastatytas prieš 10 metų. Nepaisant to, sistemos, gaisro gesinimo čia gana modernus. Be šakotos gaisro gesinimo sistemų pastate, kaip ir turi būti, sukurta sistema, гидрантов. Įdomu tai, kad напор juos стометровой высотке teikia tik du siurblys (kaip ir tikimasi, jie дублируют vienas kitą). Tiesa, tai yra labai galingas užpildai GRUNDFOS serijos CV, gali teikti didelę nustatytą напор. Jie per autobusas PROFIBUS įtraukti į vieningą comp'kompiuterinės sistemos, kuri yra kontroliuojama su atskiro išsiuntimo dienos.
Daug daugiau sudėtingas sprendimas, naudojamas naujai įrengtu 128-m "Šiaurės bokštai". Gaisro gesinimo sistema čia taip pat susideda iš спринклерных sistemų ir priešgaisrinės apsaugos kranai. Taip pat ji nejungiama daug (dešimtys! ) Siurbliai GRUNDFOS įvairių pakeitimai, užtikrinantys maitinimo vandens. Visi užpildai, naudojant pramonės padangų ir paspauskite select'язку sujungti į vieną tinklą ir kontroliuojama išsiuntimo iš centro. Funkcija "Šiaurės bokštai" yra tai, kad ji taps своеобразным противопожарным forpostas rajonas - čia numatyta modernų sandėlį. Jo saugumas, beje pasakyti, užtikrinama bendra sistema bokštai.
Aktyvus augimas iki miesto statybos aiškinama daugelio priežasčių. Tai ir deficitas laisvo ploto, ir дороговизна žemės, ir ūmus trūkumas kokybiškas biurų ir prestižą, galų gale. Tačiau aukštis, be privalumų, таит sau rimtą pavojų, kad patvirtina įvykių pastarųjų metų. Vienintelis būdas atitinka optimalią pusiausvyrą tarp saugumo ir модой yra plėtoti ir taikyti patikimų apsaugos sistemų nuo ugnies. Ir tada augimas dangoraižių bus skirta tik fantazija architektai.
Šaltinis: www. еremont. lt
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą