Betonas gali būti vadinamas pagrindiniu statybinių medžiagų modernumo. Lengva rasti statinys, kur bent kai dedate pagrindo nebenaudojamas betoninis skiedinys arba plokštės. Pas mus, kai sumontuojami загородного būsto ši medžiaga yra taikomas paprastai kaip pigių ir patogių naudoti blokai iš ячеистого betono, o c архитектурной požiūriu kur įdomiau монолитный железобетон, kuris leidžia соорудить namuose pati neįprastos formos.
Betonas многолик. Jis sudaro ne tik įprastas dirbtinis "pamatai" pilkos spalvos cemento pagrindu. Enciklopedija suteikia apibrėžimas betono kaip statybinės medžiagos, dirbtinio akmens, gaunamų dėl затвердевания derinys'яжучого medžiagų (cemento ar kitų), ekrane (mažų - smėlio, ir didelių - skalda ir žvyras), vandens ir specialių papildų. Pats žodis "betonas" (béton) prancūzų kilmės. Nors istorija šios medžiagos turi daugiau kaip 6000 metų, mano, kad jis buvo išrastas Междуречье ir buvo plačiai naudojamas Senovės Romoje. Po kritimo Romos imperijos receptas gamybos betono buvo jį pamiršote, daugiau nei tūkstantį metų. Šiuolaikinės medžiagos, cemento pagrindu yra žinomas nuo 1844 metų.
Betonas universalus
Labiausiai paplitęs'яжучий medžiaga jo gamybos - tai cemento, tačiau naudojami ir kiti, taip būna силикатный, гипсовый, шлаколужне betonas, асфальтобетон, пластобетон ir полимербетон. Tačiau tai ne vienintelis variantas klasifikacija: бетоны подразделяют įprastus norėdami pastatyti pastatai ir specialių - гидротехнические, kelionės, теплоизоляционные, baudos, taip pat бетоны specialios paskirties (chemiškai patvarus, жаростойкие, звукопоглощающие, siekiant apsaugoti nuo branduolinių radiacijos). Sunku rasti labiau universalus statybos medžiaga. Priklausomai nuo to, kokie reikalavimai dievui'yra prie материалу, priklauso ir jo sudėtis. Atskiria бетоны ir pagal svorį, kuris dažniausiai apibrėžiamas užpildu: itin sunkus, sunkus (гравийный, щебеночный), lengvas (керамзитобетон, пенобетон, газобетон) ir ypač lengvas. Klasės betono apibrėžiamas stiprumo suspausti.
Didžiausią platinti gavo įvairių rūšių армированного betono ir lengvi blokai iš ячеистых betono. Sustiprintas betonas, jis pats железобетон, tvirčiau kitų dėka "скелету" iš metalinių konstrukcijų, kuris prisideda paskirstymo apkrovos. Ячеистые бетоны visų pirma naudojami kaip statybos medžiaga pigių namus ir nutiesti pertvarų pastatai.
Dažnai betoninis skiedinys prideda įvairių pluošto arba фибры metalo arba polimero, kuris taip pat atlieka funkcija армирующего komponentas. Фибробетон itin patvarus ir atsparus трещинам ir deformacijos. Didelių konstrukcijų taikoma iš anksto uždėtas betonas - viduje konstrukcijos naudojami натянутые metalinių тросы, pašalinti nereikalingą įtampą. Būtent iš tokio betono kuriamos телебашни, tiltai standartais ir dangoraižių, iki aukščiausios šiandien pastatas pasaulyje - небоскреба Бурж Dubajus, kuris yra pastatytas į JAE. Tikslus jo aukštis ūkio paslaptyje, bet manoma, kad ji viršys 800 metrų.
Pagrindinė vertybė армированного betono su architektūros požiūriu į tai, kad iš jo galima statyti statinys bet kokios formos - žinoma, su sąlyga, kad juos iš esmės galima statyti. Dėl comp'ютерним technologijos tapo galima apskaičiuoti изощренных konstrukcijų, todėl нередки pastatų, kurie atrodo beveik taip pat neįtikėtina, kaip ir architektūriniai imti Мориса Эшера. Lengvi ячеистые бетоны su užpildu kaip fabrika dujų arba granulių polistirolas visų pirma naudojami kaip statybos medžiaga pigių namus ir pertvarų pastatai. Jie yra prieinami pagal kainą, skiriasi šiek tiek svorio (todėl nereikia rimtos kėlimo įranga ir giliai залегающего pagrindo) ir lengva tvarkymo (jas lengva пилить, daryti juos prietaiso lizdus ir pan. ).
Įdomių pastatų ir konstrukcijų iš betono visame pasaulyje pastatyta daug tūkstančių (iki mus pasiekė net statinys laikų Senovės Romos). Tai небоскребы, многоэтажки, teatrų, muziejų, tiltų, телебашни ir, žinoma, dvarų. Jų tikrai nėra mažai, įskaitant ir mūsų šalyje. Tiesa, šeimininkai paprastai nemėgsta viešumo, o dėl to, kaip pavyzdžiai betoninės gyvenamasis зодчества lengviau būti neįvykdyti užsienio statinys. Монолитный betonas statybos gyvenamųjų namų priemiestyje, kur mažiau paplitęs medžiaga, nei plytų, medžio ar rėmų konstrukcijos. Tai suprantama: jis недешевый ir naudoti jį, kai sumontuojami šalyje namus nepagrįstai, išskyrus unikalių projektų. Kita vertus, būtent betono gyvenamųjų dvarų dažniau kitų patenka į анналы pasaulio architektūra. Kad nenuostabu - железобетон įvairi. Iš plytų ir medžio, taip pat sukurti išskirtinį биоморфной pastato, bet, kaip taisyklė, naudojant betono. Metalas taip pat suteikia daug galimybių įgyvendinti skrydžio fantazijos, beje, būtent iš jo сооружают "skeletas" betoninių pastatų.
Betono paviršius manoma некрасивой ir облицовывать pamatai, plytelių arba maskuoti штукатуркой. Bet per paveikslėlį опалубки, spalvos, užpildai arba пигментов betono galite pridėti labai įdomus vaizdas. Dar vienas pavyzdys - dirbtinis akmuo, kurio paviršius po apdorojimo įvairių medžiagų įgyja individualus paveikslas - abstrakčios, имитирующий gamtiniai akmenys, кирпичную кладку.
Šedevrų prie betono architektūra
"Villa Савой, įmontuotais į парижском предместье Пуасси 1929 metais įžymus Les Корбюзье, buvo pirmoji ir turbūt labiausiai ryškus konspektas jo idėjų, пов', susijusių su privačiu gyvenamąja namų. Jos vaizdas, sukurtas remiantis "n'penkių centrų" - principais, kuriuos sukūrėme iš fundamentaliųjų požiūris meistras į statybos gyvenamųjų namų. Dvaras stovi ant turint опорах, kurie, kaip būtų приподнимают jo virš žemės paviršiumi, kuris neleidžia drėgmės įsiskverbimo į namus ir suteikia galimybę vystytis po juo растениям, kiek leidžia apšvietimas. Butas эксплуатируемая stogas-terasa "grąžina" teritoriją, занятую, o pastatas. Tikriausiai кровля sodybos Савой buvo viena iš pirmųjų ir pastatyti gyvenamieji apartamentai ir mansarda, visiškai tiksliai, прообразом būsimosios prabangaus nekilnojamojo turto. Laisvoji išdėstymą tapo įmanoma nes nėra vidaus turint sienų funkciją, kuriuos atlieka atramos. Pertvaros daromos ten, kur reikia архитектору, be прив'язки iki kitų lygių pastato - sienos juk neatsako. Pastato fasadas taip pat priklauso nuo turint sienos ir yra gana plonas apvalkalas. Horizontali вытянутые langai užtikrina vienodą apšvietimą ir gerą вентиляцию.
"Villa Савой planuota kaip užmiesčio poilsio namuose, ji stovi ant поляне, окруженной medžiai. Pastatas gamina įspūdį uždara struktūra, kažkuo panašios į arabų namus - Riadas, kur gyvenimas teka vidinį дворике. Išoriškai jis atrodo gana paprasta ir neduoda pateikimo apie vidinę struktūrą. Užtat inter'иер pilnas spalvų ir ryškiai su baltais наружными sienos. Architektas neslepia atraminės konstrukcijos: jie ненавязчиво'навязчиво naršyti įvairiose inter'иер - tai камине, tai перегородке. Gyventojai ir lankytojai namuose negali pastebėti tokių detalių, ir toks priėmimas leidžia giliau pajusti vientisumą pastato, suprasti jo struktūrą. Pastato viduje patogumui pereiti nuo grindų iki grindų, yra ne tik laiptais, bet ir rampos.
"Villa Савой - puikus pavyzdys "mašina būstą": būtent taip ir suprato, pastato didžiosios зодчий.
Jame yra daug technikos, облегчающих gyvenimą gyventojams. Žinoma, šiandien, pažangių eros namus, jie jau ne удивляют, bet savo laiku tai buvo tikras perversmas.
Kaip dažnai būna su экспериментальными pastatų savininkai įvertino ne darbas genijus. Tiesa, jie dėl to buvo svarus pretekstas - butas кровля tapo tekėti.
Galiausiai vietoj papildomų patogumų šeimininkai įgijo naujų problemų, kad buvo tema teismą, ir dėl Le Корбюзье teko užsiimti remontu. Šiuo metu prasidėjo Antrasis pasaulinis karas, remontas buvo baigtas, atliekant kovų namai buvo sugriauti, o po karo atstatyta ir paverstas muziejus. "Villa Савой - ne vienintelis privatus namas, pastatytas architekto, tačiau ji tapo konspektas savo principus ir viena iš labiausiai garsių pastatų.
Įsikūnijimas tų pačių idėjų многоквартирном namuose - tai 12 aukštų "Лучезарный miestas" (Сите džiaugiasi) marselyje, 1952 metais. Kurdami "gyvenamųjų vienetų" čia buvo laikomasi tų pačių principų komforto ir laisvės planavimas. Namas tikrai visą miestą: jame yra viskas, ko reikia gyvenimui: parduotuvė, медпункт, viešbutis, sporto salė, mokymo įstaigos ir net viešbutį. Ant stogo įrengtas baseiną ir terasa poilsiui gyventojų. Atrodo, kad tik betoninės konstrukcijos leidžia labai laisvai возносить į aukštį beveik полсотни metrų многотонную водяную taurę. Faktūra prie betono paviršiaus pastato sąmoningai grubus.
Tuo metu, kai su'pasirodė " villa Савой, garsus amerikiečių architektas Frankas Ллойд Wright iš kitos pusės Atlanto jau pastatė daug privačių namų. Облицованный natūralus pagrindas, ir dėl šito ištirpinti окружающем ландшафте "Namas iš krioklio", sukurta iš железобетона, kad gerokai per didelis выноса balkonų ir козырьков.
Jų originalios naudoti betono įdomių калифорнийские dvarų architektas.
Kokias asociacijas sukelia словосочетание "betoninis blokas"? Prieš akis įlaipinami skaudžių безликие kvartalai многоэтажек, kurie, atrodo, yra beveik vienodi visose šalyse, arba "plytas" iš ячеистого betono. Bet kokiu atveju, pirmoji asociacija: prieinamą medžiagą be изысков. Bet ir betono blokeliai gali būti neįprasta geri, jei juos daro genijus.
Keturi особняка (Миллард house, Сторер house, Фриман namą ir Эннис house), pastatytas į 1923-1924 metais iš vadinamųjų "tekstilės blokų" apylinkėse Los Andželo, sudaro ne mažiau įdomus ciklas pastatų, nei "prerijų namų ". Mažas кубические blokai, betono dauguma projekto Wright tiesiai aikštelėje. Dauguma blokai - kubeliai su lygus sienelių, bet yra ir apie'емким foninis raštas, tokie patys plyta-барельефы. Ypač rafinuotas blokai su kompleksinės perforavimu, viduje kai patalpintas stiklas.
Patys pastatai, kaip ir paveikslas, blokus, primena statinys indėnai majai. Visi blokai tuštumą viduje, kuris užtikrina, kad pastato gerą šilumos izoliacija, kuri yra labai aktualu, жарком kalifornijos климате. Blokai укладывались taip, kad cemento прослойки tarp jų buvo paslėptos, todėl siena производила monumentinės įspūdį. Papildomai jie скреплялись po plieno laikikliais, kad prasiskverbė krašto gretas, kaip бусины. Выходила savo formos pačios sklendės. Spalva blokai ne cemento-pilka, o желтоватый, todėl jie atrodo вырезанными iš smiltainio.
Iki šiol
Žinoma, negalėjo praeiti betono деконструкторів. Frank Гери, Erikas Оуэн Moss, Заха Хадид, Daniel Либескинд, Stephen Salė ir daug kitų būtent iš betono сооружают savo fantastišką ir šokiruojantis dizainas. Ne, be abejo, metalo, medžio ir visa kita taip pat yra plačiai naudojamas, bet kurti iš betono fantastinis abstraktus ir биоморфной pastato lengviausia. O tada jau galima обшить jų diskai, padengti šuolis plytų, завесить stiklo arba tiesiog оштукатурить. Taikymo betono statyba, viešųjų pastatų yra visiškai suprantamas, bet ir kokybiškas pastatų tradicinės architektūros galimybes, šios medžiagos nėra toks įspūdingas. Paprastai betonas bando paslėpti po plytelių, штукатуркой ar kitu būdu. Bet jis ir kai минимуме apdorojimas gali būti labai geras. Pastatytas Kas холлом Кіасма pastatas Muziejaus šiuolaikinio meno muziejus Helsinkyje - betono ir išorėje отделано stiklo ir diskai. Rafinuotas formas, varžtinės laiptų (kuris aiškiai отсылает prie постройкам Les Корбюзье), придающие patalpai готическое nuotaika lenkta sienos viduje, skirtingai nuo išorinės korpuso pastato, jie tvarkomi labai paprasta - dažytos balta spalva, net ne оштукатурены, todėl puikiai matomas faktūrą medžių'medinio опалубки. Tokius "juokelius" architektai labai myli. Juk moku ne tik taupymas medžiagoje ir отделке, o įdomi ir įvairi dekoro.
Nors po karo tame pačiame "Лучистое mieste" Les Корбюзье сэкономил priemonės dėl patogumo dirbti. Be to, žaliavinės faktūrą betono suteikia поверхностям dar daugiau массивность. Yra architektūros per - брутализм, sėkla, kurio lengvai угадываются projektuose visas to paties Les Корбюзье.
Be "голого" betono ne visiškai, atrodo, nė vienas projektas Захи Хадид - vienintelė moteris, kuriai pavyko šiandien потеснить vyrų плеяде architektūros žvaigždžių. Slidinėjimo tramplinas ir stoties фуникулера į Инсбруке, muziejai, Вольфсбурге ir Cincinnati, tiltas-paviljonas į Сарагосе, fabrikas "BMW" Leipcigo ir pirmoji didelė постройка architektas - priešgaisrinė stotis Витра mieste Вайль--Рейне - visi šie pastatai sukurtas su aktyviu naudojant betono, kurio paviršius, su visais следами statybos, ne маскируется, o, atvirkščiai, atvirai pavaizduota.
Dvarų iš betono yra pastatytas ir iki šiol, žinoma, jokiu būdu ne бюджетном segmente. Originalus contraption, apie'sudaro galimybes монолитного betono tradicijas medžių'деревянного зодчества, su'pasirodė 2006 metais.
"Namas-ракушка" Эспоо, Helsinkio priemiestyje, parengta architekto Олави Копоненом. Pastatas yra спиральную struktūra, "обвівшуюся" aplink laužo. Tiesą sakant, pavadinimu namas privalo'privalo savo formą. Бетонная pagrindas matoma tik šalia krosnies, o kitame namuose ji kruopščiai paslėpta po sluoksnio medis: grindys dengtas plokštės, sienos ir lubos - гонтом. Ir inter'ep, ir экстер'иер namų uždaryti medžių'medinio "чешуей": už гонт riebalų, pagamintas iš лиственницы, tvarios prie непогоде, o viduje отделан plonu осиновыми дощечками, m'kuria ir švelniu į išvaizdą.
Statybos namo iš монолитного железобетона - tai geriausias būdas gauti šviesus ir самобытное būstą. Su sąlyga, kad jo спроектирует talentingas architektas, o построят atsakingi statybininkai. Ir jei pavyks pasiimti profesionalų komandą, lieka tik jai ne trukdyti. O svarbiausia - nereikia bijoti gauti neįprastas rezultatas.
Viktoras ТРОПЧЕНКО
Šaltinis: www. еremont. lt
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą