Statyba ir rekonstrukcija.
Romos tobulumas 2006-11-07 12:53:58
РОЗОВАЯ банкнота номиналом n'ять euro atrodė фантиком. Ne todėl, kad jos galimybes Prancūzijoje ribotas puodelis kavos su круассаном. N'ять euro vaizduoti Karališkasis du-Гар, tačiau šis beveik схематический paveikslas - niekis, palyginus su originalu. Jo tikrieji didybės ir masto taip pranoksta mūsų supratimą apie tai, kokie turi būti romos tiltų, kad, atrodo, kūrėjai euro apgauti visą europos sąjungą. Karališkasis TILTAS-du-Гар, pastatyta beveik prieš du tūkstančius metų netoli miesto Нима (pietų Prancūzija) - didžiausias iš visų tiltų, kada nors pastatyta romėnai. Įsivaizduokite aukštį 16 aukštų namo ir tada išmatavimai tilto (aukštis - 48, 77 metrų, ilgis - 275 m, ilgis span didžiausių арок - 24, 5 m) заговорят su jumis žmogiškąja kalba. Šį milžinišką tiltas buvo dalis 50-километрового водопровода, kuris suteikia geriamojo vandens senąjį į dabartinės prancūzijos teritorijoje romėnų miestas Juo (Немаус). Tiltas patikimai dirbo beveik keturias amžiaus, ir buvo vienas iš pagrindinių nuorodų акведука į Ниме. Jį pastatė 19 m. iki n. e. kai полководец, проконсул ir блестящем inžinierius Ženklo Агриппы, antrą ir зятя imperatoriaus Rugpjūčio. Beje, kai kurie archeologai ir istorikai оспаривают šią datą. Atseit, nutiesti tokio aukšto techninio lygio galėjo atsirasti tik iš naujesnių laikų. Dvigubas atsparumas Задрав galvos, turistai stengiasi užfiksuoti savo atminties'яти detales Karališkasis du-Гара: tiltas yra toli nuo pripažintus turistinių maršrutų ir vargu ar kas nors iš čia esančių atsidurs čia antrą kartą. Jei tai mažai kas atkreipia dėmesį į речную slėnį, per kurią перекинут tiltas. Ji утопает į буйной viduržemio jūros augmenijos, ir, atrodo, čia viskas liko tas pats kaip ir prieš du tūkstančius metų. Trūksta tik romėnų легионеров. Galingas kam'янисті kranto tingiai омывает nedidelė upė Гар, bet jos kuklumas apgaulingas. Šis gilus slėnis yra žinomas dėl savo ураганными stipriam, ir pavasarį tamsiai rami upė virsta turbulencija temas vandens, заливающие apylinkės. Štai ir kyla klausimas: kaip galėjo atsispirti ажурный Karališkasis du-Гар veržiasi elementų modelį per du tūkstantmečius? Nuostabai mokslininkai, su'paaiškėjo, kad plieninei dalis tilto yra tik viena iš šešių apatinių арок. Be to, Karališkasis du-Гар sudėtingas su шеститонный akmenų, taip tvirtai пригнанных vienas kitam, kad jo statybininkai ne понадобился kalcio nuosėdas misinys. Žinoma, greitis vietovės vėjo galėjo sukurti nedideli įtrūkimai швах kam'дровяной кладки, ir tada prasidėjo, būtų palaipsniui griovimo tilto, tačiau to nepadarė, nes Karališkasis du-Гар turi dvigubo stiprumo atsargą. Kaip pažymi istorikai, romėnai žinojo, kaip tikėtis svoris pr'дровяной кладки, bet ne умели tiksliai nustatyti apkrovos, вызываемые vėjo. Santechnika iš латекса KĖLIMAS 50-километрового водопровода reikia spręsti daugybę sudėtingų problemų. Romėnų statybininkų пробивались per prisiryti ir upių slėnius, per нагромождение išeina į paviršių kam'medinių akmenų, jiems reikėdavo kirsti pelkės. Jie turėjo padidėjusi milžinišką Karališkasis du-Гар dėl to, kad pagal jį trečiasis, - galvojo jis buvo nutiesti mažas водопроводный kanalas, kuriuo самотеком перемещалась būtų vanduo. O pokytis aukštumas tarp šaltinį, поставлявшим santechnika, baseinas, Ниме buvo lygus tik 17 метрам. Todėl, проектируя tuneliai ir tiltai, kuris turėjo tapti dalimi акведука, statybininkai turėjo rūpintis ничтожно mažos vidutiniškai assist pagal trasoje водоканала, kad neviršija 34 cm 1 km. Toks nuolydis ne nusirito akis, todėl net menkiausia klaida statybininkai galėjo sukelti stagnaciją vandens, kad eina. Tačiau romėnų statybininkų предусмотрели ne tik tai, jie atsižvelgta pavojus perpildymo kanalo, kaip jį valyti ir daugelis kitų subtilybes, незаметные непосвященным. Beje, matematinės formulės, kurie ir mūsų dienomis, taikomas, kai statybos водопроводов su vandens tiekimo самотеком, buvo paimtas tik XIX amžiuje! Kaip parodė dabartiniai skaičiavimai, per акведука kiekvienas gyventojas Нима (mieste gyveno apie 50 000 žmonių) galėjo sunaudotų po 400 litrų vandens kasdien. Miestas vanduo расходилась per vamzdį, изготовленным iš švino. Apie tai, kad šis metalas pavojingas sveikatai'aš, jau žinojo, bet мирились su данностью, kadangi dėl padidėjusio жесткости vandens vamzdžių sienelės netrukus покрывались apsauginiu sluoksniu kalcio. O štai sienos ir dugnas kanalo buvo ekologiškai švarūs. Jų buvo pastatyta iš akmenų ir облицевали rožine Мальтой - glotnus, vandeniui sudarytas iš kalkių, свиного riebalų ir млечного sulčių (латекса) nesubrendusios figmedžio vaisių. Po упадка romos imperijos santechnika atėjo į sielvartą ir jo sieneles покрылись толстыми nuosėdomis kalcio. Iki VIII a. po kr. e.. jis buvo toks забит, kad pasirodė beveik выведенным iš eilės. Laikui bėgant karo ir žemės drebėjimas sugriovė daug plotai акведука, ir žmonės выламывали jo dalį savo poreikius. Karališkasis du-Гар taip pat smarkiai nukentėjo - ypač viduramžiais. Kam į galvą atėjo безумная idėja susiaurinti iki antrojo", - galvojo jis, kad atsirastų vietos skatinti žmonių. Šiuo būdu pasinaudojo iki tol, kol 1740-ojo dešimtmečio šalia. ne turėjo padidėjusi tiltas. Karališkasis du-Гар buvo tinkamai atkurta tik 1855 metais, kai Napoleonas III pagaliau nurodė apie surengti jį kruopščiai remontas. Pagalba "Аиф" Atsižvelgiant į paprastą tiesą: "vanduo-svarbiausia sąlyga išlikimui", romos legionieriai pasiekė sėkmės statybos водопроводов. Pavyzdžiui, хорватском pakrantėje, Далмации, apie 20 m. n. e. buvo pastatytas kam'akmens акведук ilgis-32 metrai, jis davė 1200 litrų vandens per parą. Акведук ilgis-88 km обеспечивал Колонию Агриппины (Kelnas). Ilgiausias акведук buvo pastatytas laikais Траяна užtikrinti Карфагена ir siekė 132 km. Geriausiai išlikusių ir, ko gero, labiausiai žinomas акведук-Karališkasis-du-Гар apylinkėse Нима. Jo teise vadinamas vienu iš " stebuklų romos inžinerijos сирой-išskirtinės meno. "Romos inžinieriai, galbūt, kažkada turėjote daug didelių žinių, nei manoma", - rašė amerikiečių mokslininkas George F. . Vanagas. -Net sunku įsivaizduoti, kad Karališkasis du-Гар galėjo būti geriau, pagal savo konstrukciją ". Pagrindiniai principai romėnų мостостроителей применялись beveik be pokyčių iki pat XIX amžiaus. ŠALTINIS: Argumentai ir Faktai Ukrainoje
Šaltinis: http://stroymart. com. ua
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą