Būsto Šalyje rising sun skirta ne ramiai savo обитателя nuo paties savęs. Japoniškas sodas taip pat rezervuotųjų ir glausta, bet lėtai pritraukia dėmesį norėdami kontempliacija ir любования. Čia kiekviena detalė alsuoja prasme.
Akvarelė už lango
Japoniškas sodas visai ir ne sodas, mūsų supratimu. Skirtingai nuo mūsų палисадников priskirti prie kategorijos приусадебного ūkio kalba sukasi. Tapyba - štai близкое prie jo samprata. Tai grakštus tapyba - kraštovaizdžio, piešti kuris mokosi jau 1300 metų. Ir sodininkas jau ne sodininkas ir menininkas sode. Vietoj popieriaus lapo jis гладь ežero arba засыпанная галькой trinkelėmis, vietoj dėmių ir размывов туши - akmenys, мхи ir medžių lapai.
Daugelis " Japonijoje sukurta kontempliacija juos iš namų, sienų, kuriam, kaip mes žinome, lengvai virsta lango. Didesnes, bet ne mažiau kaip subtili sodai yra kuriami, siekiant размеренных pasivaikščiojimo ir sielos poilsiui. Bet kokiu atveju japoniškas sodas - simbolinis vaizdas gamtos sukurta pagal jos pačios įstatymus su nuoširdi pagarba jos begalinio grožio ir išminties. Pradžia tokio трепетного santykius таятся į japonų religijas - zen-budizmas ir синтоизм. Jie moko to, kad kontempliacija gamtos ir jos laikikliai, преображенных žmogumi, padeda priartėti prie suvokti prasmės. Na ir, žinoma, островная gyvenimas moko mylėti tai nedidelis, kad atitektų. Pats laikas ir mums pasimokyti.
Deja, atšiaurių klimatas neleidžia mums padaryti kopiją kraštovaizdžio saloje, ir tai yra pagrindinis principas, japonų sodo - sukurti vaizdiniai, imti už pagrindą natūralią gamtos vaizdą. Ypač įdomus mūsų sąlygomis atliks senovės japonų principas заимствованного peizažas (сяккей). Viskas, kas yra отдалении (pavyzdžiui kalnas), laikoma atsižvelgti kuriant sodo ir naudojamas kaip jos dalį, pasiekti visumą įvaizdį. Originalus mums pavyks vaizdas, jei mes подстраиваться pagal соседскую баню arba высоковольтную elektros linija, маячащих netoli.
Kaip sakydavo ši herojė Natalia Гундаревой filme "Московские atostogos": "Na, mes gi ne Japonijoje! " Todėl teks atsiskaityti už prieinamą имитацией japonų sodo, kuris taip pat gali būti visiškai симпатичной, kuri turi, o svarbiausia, выдержанной stiliaus, jei ne pamiršti pagrindinių herojai: akmenų, vandens ir augalų. Akmenys отождествляются su uolomis, kampo ir salomis. Baudos прудики simbolizuoja ežerą arba jūrą, ручейки - kalnų upės. Dainos iš низкорослых augalų kartoja miško кусты. Plius pora detalių ir galite pakviesti draugus į vakarą kontempliacija savo sode.
Bet tai tik iš pirmo žvilgsnio viskas taip paprasta. Kai japoniškas sodas paruoštas, jame sunku pasiklysti, užtat labai paprastai tai nutinka, kai jį sukurti. Čia yra tiek daug subtilybių ir taisykles, su'atsirado dar XI kl., Kai Japonijoje buvo parašyta Сакутейки-Traktatas apie sodo, kad ne kiekvienas японец supras. Norėdami tai padaryti, jie yra specialios mokyklos. Kur jau čia mums, ne обремененным rytų išmintimi? Siekiant išvengti painiavos познакомимся su pagrindinės herojais ir su jų pagalba pabandysime išsiaiškinti нюансах.
Grupė испуганных šernų
Akmenys - pagrindas fondų japonų sodo, "skeletas" gamtos simbolis светлого vyrų pradėjo Jonas. Nuo senųjų laikų japonai tiki, kad vietos, окруженные akmenimis, švarios ir patikimi, nes juos ками (ypač почитаемыми dvasios) nuolatinės gyvenamosios vietos.
Paprastai naudoja neapdoroti, kuriems мхом akmenys vulkaninės uolienos - андезит, granitas, bazaltas, drum tower, туф. Juos palieka ant paviršiaus arba iš dalies зарывают į žemę, kartais наклонно. Akmenys japonijos sodų sąlygiškai skirstomi į dvi rūšis: кадзарі-исы (labai geras) ir суте-исы (mažai patraukli patys, tačiau būtina norint pasiekti задуманного efekto).
Poveikis, nors ir atrodo kartais spontaniškai, tikrai продуман iki smulkmenų, kad ne sutrikdyti pusiausvyrą. Akmenys negalima tiesiog свалить krūva. Turi juos tam tikra tvarka, ir taip, kad jie atrodė kaip "стая вздремнувшіх šunų" arba "grupė испуганных šernų, bėgti į skirtingas puses". Pirmiausia įdėti vienas svarbus akmuo, paskui kitą ten, kur reikia, ir taip toliau нечетном kiekis: trys, n'penki, septyni, devyni'ять. "Kur jis reikalingas", nusprendžia sodininkas, kuris pro šunų, šernų ir kitų atstovai floros ir faunos žino ne понаслышке. Tokiu atveju forma, spalva, kampiniai akmenys turi būti derinama.
Didelis akmuo dažniausiai daro доминантой sodo, tai yra, verčia į svarbią vietą. Nustatyti jį galima palyginti dalijant sklypą į merginos'ять lygi stačiakampiais naudojimo. Keturių centrinių stačiakampis - galios, viena iš jų turi būti akmuo. Tai, žinoma, nėra vienintelis variantas, kad čia gali būti koks vandens telkinys ar medis. Įstrižai iki pagrindinio elemento turi antrą elementą, jis vysto idėją pirmą kartą. Jei su akmenimis, priešingai vieno didelio akmens galite nustatyti grupę поменьше.
Svarbu nustatyti pagrindinę tašką vaizdas, kur mes dažniausiai bus grožėtis sode. Akmuo nustato fasadu prie šio punkto, kuo toliau nuo jos, kad vizualiai padidinti matmenys sodo. Ir nuo jo pradeda "šokių". Sklypas sodo suskirstyti į dvi dalis. Pagrindinį užpildo растениями, o kitą dalį palikti laisvos sukurti kontrasto.
Kontrastas - dar vienas principas prietaiso japonų sodo. Į композициях dažnai naudojami kartu tamsių ir šviesių dėmių. Čia jūs pamatysite беспорядочной žaidimai spalvos. Tiesiog du противостоящих vienas kitam. Pavyzdžiui, lapų raudonos клена rudenį į ramus žaliame fone bus tikrai японским elementas sodo. Puikus atvirkščiai žalia фону gali tapti голубоватый tvenkinys ar ручей. Jei pagrindai meilės prigimtį mes японцев nustatytos religijos, tai meilė контрастам зародилась japonijos filosofija, pagrįsta santykiu dviejų priešingybių - Yin ir Yang. Šviesi vyriška Jonas, kaip mes su'suprato, simbolizuoja sode akmenų. Tamsus moteriškasis pradas Yin yra vanduo - "kraujo" gamtos.
Jūra, smėlio
Vanduo kaip simbolis, gyvybės ir gyvybės energijos обов'visada yra japonų sode, tai jo charakterį ir nuotaiką. Krioklys, ручей, rezervuarai su vandeniu, triukšmo lietaus lašų per daug листьям - kažkas vieną arba visus iš karto.
Svarbiausia, kad buvo tvenkinys su salomis - tai непременный atributas japonų sodo. Kaip ir visą sodą, jis turi turėti tris plano смотра - priekinis, vidurinis ir toliausiai, šiose vietose po suolai ir pavėsinė. Vaidmuo salų atlieka paprasti akmenys, o jei tvenkinys didelis, tai smulkmenos suši. Pagal senas канонам, salos водоеме turėtų priminti gabalus rūko, tai yra, būti skirtingos formos su изогнутыми kraštais. Jei matmenys leidžia vienoje saloje оборудуют беседку, kitas puošia фигурками журавля ir kiškis. Ir čia negalima apsieiti be japonų filosofija. Неторопливая ir išmintingas долгожительница vėžlys yra moteriškasis pradas Yin, nukreiptas į dangų gervei, летящий prie dievams, - vyriška Jonas. Funkcija japonų tvenkinys, o kartu su juo ir ручьев - перекинутые per juos мостики: kreivų полукругом, kaip simbolis rising sun, sąmoningai stambios, pagaminti iš brangakmenių, уложенных į dugną srautą, arba lūžus, iš medžio ir bambuko, grakščiai повисли veidrodį virš vandens. Vienintelis dalykas, jiems draudžiama vietą - rojaus sala viduryje, tvenkinys, prie jo turi būti keltus.
Į savo tradicinius sodas japonai перенесли ir yra mėgstamiausia водное gamtos kūrinys - krioklys. Jį rengia toli nuo namų, bet taip, kad buvo girdimas jo triukšmas. Į išmokas aprašoma dešimt galimų formų krioklio. Цутай-оти (скользяще-kurių) lekia paviršių aplinkinių uolų. Nuno-оти (kurių, kaip drobė) primena subtilų полотняную medžiaga. Ито-оти (kurių siūlas) oozes plonu струйками. Ката-оти (неровно kurių) стекает iš vienos pusės daugiau nei kitos. Į Саю-оти (kurių iš kairės ir iš dešinės) " делит vandens srautą į dvi dalis. Теку-оти (kurių tiesiogiai) patenka tiesiai žemyn be kliūčių. Еко-оти (šoninis lašas) teka iš vienos pusės. Srove miltų-оти (kurių veidu vienas į kitą) nukreipti vienas į kitą. Srautas ханаре-оти (оторвано kurių) išvedė atstumas nuo pagrindinio krioklio. Касанэ-оти (pakartotinis kritimas) patenka į skirtingose vietose ar keliais ступенями. Po to, kai pamokos japonų kalbą, mes drąsiai galime kreiptis į savo водопаду, pavyzdžiui, taip: "Sveiki, Теку-оти! ".
Vanduo ir водопаде, ir tvenkinyje turi būti būtinai', būtinai skaidrus ir toks švarus, kad galėtumėte pamatyti grožį dugno ir jo gyventojų. Vanduo iškraipo spalvas ir vaizdus, tekinimo донну dainą į kažką visiškai painus ir paslaptinga. Оформляя dugnas tvenkinys, geriau naudoti medžiagas ryškių расцветок - kuo ryškiau dažai, tuo įdomiau bus stebėti vandens telkinį.
Kartais vandenį imituoja smėlio ar maža галька. Mes, žinoma, ne tokį turtingą vaizduotę, kaip jūs японцев, kad į smėlio dėžę pasireikšti ežero ar net jūros, bet stilius yra stilius. Tiksliau, vienas iš pasireiškimų stiliaus japonų sode, su nuostabiu pavadinimu каресенсуй (sausas peizažas). Į XV a. taip оформлялись erdvės aplink zen budistų šventyklos, išreikšdamas netikėtas šiurkštumas ir asketizmas zen filosofijos, prie kurio tuo metu siekė. Pas mus tai dažnai vadinamas sodas, akmenų. Tamsiai pilka галька, насыпанная неширокой juostele ir украшена iš krašto šviesiai geltonu smėliu ir nedideliais akmenimis, simbolizuoja upę. Рассыпанный baltas žvyras, kuriame yra butas akmenys, yra jūra, su таинственными salomis. Имитацию bangos daro taikant граблями, tampa labai panašus į дюну dykumoje.
Žalia rankraščiai
Jei japonų mirusiųjų akmenų ir paprastu vandeniu mato tiek daug poezijos, ką jau kalbėti apie растениях. Jie čia - ir dekoracijos, ir herojai skirtingose обличьях.
Paryškinimo programos - samanos. Jis visur sukuria natūralią фактуру ir žaidimą spalvos ir skiriasi nuo pilkos akmenimis, kurie pamažu gauti. Dažnai jam leidžia užimti visą pamokslą ir takai, ką simbolizuoja patikimumą, apsaugą, rasti meilė ir globoja.
Čia kad nei augalas, tai simbolis. Плакучая ива - simbolis grynumas ir moteriškumo. Ypač почитаемый японцами klevas - simbolis gyvenimo išminties ir тактичности. Sakura - šventas Japonijos medis. Цветки ženklas simbolizuoja meilę, draugystę, ištikimybę ir aukštą dvasingumą. Плющ, apsiaustas aplink tvoros ir statulas, - liudijimą nuoširdumo ir ištikimybės idealams. Paprastai iš tokių simbolių выстраивают dainą, sudaro frazė, kaip iš simbolių. Pavyzdžiui, pušies apsupta mažų шаровидных самшитов simbolizuoja gerovę ir ramybę. Atskirai pušis reiškia благородство, самшиты - ilgaamžiškumas.
Spalvų japonų sode mažai, buvimas leidžiama tik taip изощренным. Dažnai tvenkinyje veisiami, baltosios lelijos, kurie simbolizuoja dvasinę švarūs, atsidavimas ir бескорыстную meilė. Geroji камелия - simbolis, liūdesys, auga sode, kaip priminimas apie tuos, kurie jau ne šiame pasaulyje. Jazminų išreiškia savimi, atvirumas ir skatina draugiškas telefonas tai skambučiai pokalbyje, jį dažnai uždaromas šalia скамеек ir pavėsinės. Любимица японцев ir saulės simbolis - japonijos хризантема - mūsų климате приживается blogai, bet be jos nėra tradicinių колорита, todėl mes turime ją pakeičia korėjos хризантемой. Užtat pas mus gerai jaučiasi importuota iš Japonijos kompiuterio ir астильба.
Augalai japonų sode turi sudaryti grupę, tuo pat metu kiekvienas gali būti vertinamas iš visų pusių patys. Į dainos daugiau tamsios augalų sudėkite į aplinkybes, o šviesūs - priekinės, tai sukurs jausmas gylio vietos sode. Sodas žiūrovui atskleidžiama ne tik пространственном visas. Jame vienu metu ощущаешь скоротечность akimirkų ir величественную eigos laiką. Neveltui japonai palieka kašių sausas отжившие medžių, kurie соседствуют su jaunais, žydinčių arba плодоносящими. Po medžių - senų пни зарастают мхом ir папоротником, ir čia pat šalia - jauna поросль. Tokios dainos parodyti grožį, natūralios eigos gyvenimo. Čia ne bijo senatvės, ją gerbia. Sodą японца - tai miniatiūra modelis pasaulio, микрокосм, kuris be išorinio turinio alsuoja dar ir labai giliai философским prasme. Todėl tokio sodo - tai ilgas pažinimo rytų išminties.
Elena Kuznetsova
Šaltinis: www. еremont. lt
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą