2014 m. gegužės 22 d., ketvirtadienis

Jo высочество fasadas

Didingas piramides, "namų amžinybės", kad yra stulbinantis vaizduotės убранством ir планировкой salių ir perėjimus, turi tik vieną trūkumą: jų niekaip отнесешь prie жилому fondui...

Древнегреческий šventykla buvo vieta bendrauti nemokamai piliečių su valdovais, aikštėje priešais jį ėjo visi pagrindiniai gyvenimo įvykiai). Iš pradžių šventyklos funkcija pastatytas kaip mažas прямоугольного patalpos su dviem kolonos rytų priekiniame skydelyje - vadinamosios антов šventykla. Vėliau pradėjo возводить šventyklos-atleistume - jau su keturiais kolonos. Į VI-VII ss. iki n. e. su'atsirado периптер - stačiakampės statinys, окруженные iš visų pusių kolonos. Jie-tai vėliau ir tapo klasikinės formos architektūra.

Svarbus laimėjimas kūrybinės minties šį laikotarpį tapo kūrimas ордерной sistemos. Norėdami непосвященных - orderis - tai tam tikra tvarka į vietos architektūros elementų. Jis apima atraminės dalys - kolonėlės su baze ir капителью (apie juos šiek tiek vėliau) ir несомых - visa tai, ką tenka iš viršaus ir vadinamas gražus žodis "антаблемент".

Grįžkime prie колонне - ji stovi ir, žinoma, į bazę, o iš viršaus į ją baigia капитель. Капитель gali būti gana простенькой ir незамысловатой į дорическом ордере ir labai витиеватой su растительным орнаментом - Korinte. Yra dar ионический orderis - savo pavadinimą jie gavo iš giminių ir sričių Senovės Graikijoje.

Klasikinis laikotarpis Senovės Graikijos garsaus kuriant garsiojo atėnų akropolio muziejus su jo nuostabūs pastaba'ятниками. Labiausiai žinomas Парфенон - pagrindinis lurdo graikai. Tobulumas proporcijų, teisingai pasirinkta масштабность pastato, vieta labiausiai išaukštintas miesto dalyje - visa tai pabrėžia savo grožį ir монументальность. Siekiant švirkšti pastato стройность ir lengvumas, senovės зодчие įdėti kolonėlės su малозаметным уклоном į vidų.

Kūrinio древнегреческих architektų послужили šaltinis kūrybinio įkvėpimo зодчих Senovės Romos. 80-m. m n. e. buvo сооружен amfiteatras Koliziejus. Tai royale contraption вмещало iki 50 tūkstančių žiūrovų. Į fasadas Колизея išeina trys", - galvojo jis vienodų skylių, перекрытых арками, - vadinamasis arcade. Mažos kolonėlės čia jau ne atlieka, turint funkcijų, o yra naudojami kaip dekoratyvinis elementas. Dar didesnį susidomėjimą kelia sau Panteonas (125 m. n. e. ). Jo, didelę vidaus erdvę перекрыто didžiulis pakuotojai be papildomų atramų. Tenka kupolas 6-метровые sienos, šventyklos. Fasadas puošia портиком коринфского užsakymą (портик - tai atviras колоннада, įrengtas lauko dalis sienos). Lengvi, aukštos kolonos ir masyvi sienos pastato sukuria небывалый kontrastas.

X-XI ss. Europoje зарождаются būdingas savybes viduramžių architektūra - su'yra романский stilius. Tai griežtas rūšies kam'яне, su galingomis sienomis ir bokštais, монастырские kompleksai, spirituoto pilių, katedrų. Spynos феодалов сводились, kaip taisyklė, iš akmens ar plytų, sienos buvo толстыми, su щелевидными langais. Vėliau lango pradėjo daryti стрельчатыми arba подковообразными. Sienos šventyklos ribų дополнялись vertikaliais uolienų - контрфорсами, ставшие vėliau pagrindinis vilniaus elementas. Fasadai pastatų украшались декоративными ремнями, арками, kartais - скульптурными фризами. Labiausiai žinomas pastaba'paminklų романской architektūra reiškia katedra, аббатстве Germain (XIII ct. ).

Galų XI - pradžioje XII ss. Prancūzijoje remiantis viduramžių романской architektūra su'pasirodė naujas kryptis-architektūra - gotikos stilius, kuris pasiekė savo linksmų į XII - XIV ss. Pavyzdys anksti gotikos šedevras gali tarnauti visame pasaulyje žinomas Paryžiaus katedra Mergelės (1250 m. ). Jame vis dar galima pamatyti массивность романской architektūra, bet jau pradeda dominuoti dinaminis formos - стрельчатые arkos, vertikalus членения, dideli langai su plonu простенками, su'yra ажурные detales. Neregėta pagal dydį, bet tuo pat metu atrodo lengvas ir dinamiškas Рейнский katedra расчленен ne tik vertikaliais, bet ir horizontalius карнизными linijos į keletą kiekius. Pastatas gausiai украшено įvairių architektūrinių dalimis, kurios beveik visiškai užkirsti jam конструктивную pagrindą ir dar labiau pabrėžti jo lengvumo ir невесомость. Стрельчатые arka, остроконечные stogas, bokštai, architektūros detalės iš резного akmens, skulptūros priekiniame skydelyje - visa tai готика.

O į sprandą jai jau kvėpuoja Atgimimo epocha. Стрельчатые arkos ir sklepienny готических struktūrų Renesanso keičia į цилиндрические ir крестовые sklepienny. Fasadai namus nuo šiol susiduria natūraliu akmeniu arba штукатурятся, skylės обрамляются наличниками iš akmens. Labai plačiai atskleidžia statybos civilinių pastatų - gyvenamųjų namų žinomų miestiečių ir вельмож. Tai yra " palazzo - uždaro patalpos su vidiniu двориком, окруженным ажурными лоджиями. Į фасадах plačiai naudojami užsakymą ir рустовка sienos. Galų XVI str. su'naujas stiliaus - baroko. Jo skiriamasis bruožas yra pakeitimas paprastas ir logiškas dainų sudėtinga планировкой, резкими контрастами kiekius ir kitais efektais. Šį stilių свойственны nuostabus architektūriniai elementai, пышная apdailos, pastatų лепкой, sriegiu, скульптурой. Tipiškas baroko pristatyta pasakojimo romos bažnyčia Джезу (1584г. Jos fasadas расчленен suporuotas пилястрами (vertikaliais uolienų sienos), gausiai yra grotelės, nišos, skulptūros.

Pradžioje XVIII str., Pastaraisiais metais valdybos Людовика XIV, kai kuriose šalyse stilių baroko peraugo į daugiau чопорный stiliaus varpinė. Jį išskiria криволинейность planus patalpų, плавные perėjimai paviršių, sienų, lubų. Dauguma pastatų - privačių namų prancūzijos aristokratija. Kambariai tokių особняках dažnai turėjo искривленные kontūrų, langai buvo labai didelis, beveik nuo lyties.

Pabaigoje-XVII str. pradeda įsibėgės классицизм, ", kad paėmė į darbą" antikos paveldas ir Atgimimo laikais. Šiai krypčiai būdingas paprastumas, formų, строгость proporcijų, геометрическая aiškumo planus ir членений fasadų, dominavimas tiesios linijos ir atsisakė nuo dekoratyvinių maivymasis. Классицизм ankstyvuoju laikotarpiu - tai Версальский ensemble Prancūzijoje. Į pastatų kompleksas sudaro karaliaus rūmai, korpuso ministrų, pastatų virtuvių ir kitų paslaugų patalpos. Visi pastatyti dekoruoti bendras stilius. Korpusų fasadai suskirstyti į tris", - galvojo jis. Apatinis tvarkomi рустом, vidutinis - didžiausias - užpildytame aukštų arkinis langais, tarp kurių yra kolonos ir пилястры. Viršutinis ярус укороченный, baigiamas балюстрадой (ограждение iš фигурных столбиков su per turėklai) ir скульптурными grupių.

Ant posūkio XIX-XX amžių architektūros sukurtos stilius модерн (франц. "naujas"). Jis характеризовался sąmoningai манерными, вычурными, лишенными logika formomis, taikant didelių фигурных skylių, изогнутых карнизов, криволинейных architektūros konstrukcijų.

Labai įdomus ispanų модерн, kuris rado vienintelį tokio pobūdžio atlikėjas - Antonio Гауди. Labiausiai žinomas jo darbas - bažnyčia Саграда Pavardė (Šventoji Šeima) Barselonoje. Nors yra dar ne достроен, jis užkrečia kiekvieną, kas pamatys ją. Iš toli jis yra panaši į gotikos katedra, šalia primena likučius кораллового rifas. Bet koks darbas Гауди stebina vaizduotę - ar tai būtų namas Батло, kurio sienos облицованы битым stiklo įvairių atspalvių. Pagrindinis fasadas primena змеиную odą, конек stogo топорщится spygliuota - namas atrodo paslaptinga gyva būtybe. Namas Mila atrodo глыбой застывшей lava, kurioje вырублены urvas - langai ir balkonai.

Skirtingai nuo Гауди, ne mažiau garsaus prancūzų architektas Le Корбюзье visai kitaip įsivaizdavo pagrindiniai principai architektūra. "Namas - tai mašina būsto". Iš čia - noras labai геометризировать formos pastato, suteikia jiems kontūrų stačiakampį, apskritimą. Les Корбюзье suformulavo savo doktrinos taip: lankstus planavimas planas, laisvo sprendimas fasado, ištisinė juosta, langai, plokščias stogas, tinkamą pastato ant atramos (išsaugoti žalią zoną). 1935 m. Maskvoje architektas pastatė pastatą Центросоюза (dabar ЦСУ), panašus į milžinišką stiklo ekraną.

Pradžioje XX-ojo amžiaus architektūros daugelyje šalių pradeda dominuoti академизм (peržiūra formų klasikinės architektūros) ir эклектизм (trūksta vienybės, maišyti viename архитектурном произведении skirtingų stilių). Naujų tipų pastatų mechaniškai переносились senosios tradicinės formos: jų украшали kolonos, портиками, wieżyczki, добавляли statinys архаичный pobūdžio.

Į kitą vienas labai впадали architektai, kurdami pirmuosius небоскребы - jie возводились kaip ambicingus dėžučių, be jokių elementų architektūra. Vėliau juos pradėjo puošti готическими шпилями, romėnų profilių, dalimis amžiuje, Renesanso, kurios, kai naujų konstrukcijų ir medžiagų prarado kiekvienas prasmę. Vidaus architektūra pastebimas pėdsakus paliko конструктивизм. Pastato, возведенные крайними конструктивистами, buvo абстрактністю kiekius, kaupimas, jų vienas į kitą, членением pastatų kubeliai, параллелепипеды. Būtent todėl Maskvos 1929 m. buvo pastatytas klubas jiems. Ir. . Русакова - kaip milžinišką dantratis. Teatras Sovietų Armijos pastatytas forma n'ятикутної žvaigždės. Ši forma lėmė nepatogumus планировке patalpų ir удорожание statybos.

60-aisiais metais pagrindinio turinio зодчества tapo masinis namų statyba. Buvo suformuotas naujas modelis būstą - n'ятиповерхові namuose su itin kuklus apdaila, minimalus метражом. Складывалось būsto, prieinamą vartotojams. Praėjo ne tiek daug laiko - ir vaizdas visiškai pasikeitė. Į фасадах namus, be balkonų ir лоджий, su'atsirado эркеры, buvo plačiai naudojamas мансардные этажи. Kuriami variantai fasadų su рельефной apdaila plokštės ir taikymo доборных architektūros detalių. Maskvoje iš autorių (kartais - gana įdomi) projektams возводятся многоквартирные, o коттеджном Підмосков'ą - prabangių namų, kurių kūrėjai kreipiasi į savo творчестве prie tradicijoms architektūra.

Natalija Парфенова

Šaltinis: www. elitdom. com

Šaltinis: www. еremont. lt

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą