Statyba ir rekonstrukcija.
Andriejus Меленский - Pirmasis "galvute" nuo architektūros 2006-10-28 16:29:30
Gruodžio 2002 g. віповнілось 170-osioms Mirties Pirmojo vyriausiasis architektas Viršininkas Andrew Ивановича Меленского. Judas buvo iš Maskvos, Būsimasis architektas постигал paslaptis profesinio meistriškumo, braižybos Карпа Tinklelio, kai Maskvos Кремлевской Ekspedicija, taisyklėmis. Баженова ir M. Козаковім, ir kai "Kabinete Jo Велічності statybos rūmų istorija" Sankt Peterburge vadovaujama D. Кваренті. Į 1790-ųjų m. sudėtis miesto statybos komisijos jaunas architektas віїхав į Ukrainą norėdami laiką istorinių pastaba'loveliams, jų priedai pagal губернские Administravimo įstaigos. Tai kelionių galų gale ilgas Keturių десятиліття ir віявілося судьбоносной menininko. Taigi, 1799 m., Ginkluotos новими концепціямі organizacijos, miesto erdvės, новими apie'емко-пространственным pačios yo-statybos новопрізначеній трідцятітрірічній vyriausiasis architektas d. Kijevas pradeda reformacijos Miesto. Tada, susikirtimo tašką amžius, be sostinė buvo tipiškas провинциальный miestas: siauras kreivas улочки, хаотичная Didžioji medžių'yana dalis, trūksta отмостки, apšvietimo, Liekanos руин ka древнерусской stovi šalia новітнімі pastaba'лотками казацкого baroko. Siekiant Plėtra ir tobulinimas Miesto A. Меленский rengia генеральные planus Kijevo, projektai, statybos Konvenciją Europos Tarybos yo rajonų, закладаючі pagrindai киевского miesto pastatas modulis. Talentas Меленского Kaip kūrėjo atvaizdą архитектурной aplinka ypač ощутимой kontekste rekonstrukcijos киевского Подола, Kad kenčia nuo хронічніх gaisras. Kurti juo Ir ne patvirtintą царски jiems pateiktas projektas pertvarkyti ir ATKŪRIMO srityje po pražūtingo Gaisro 1811 m. nustatyta, pagrindą конфірмованого į 1812 m. projekto Петербургского зодчего. Гесте. Меленского слу втілюваті "Scenarijų" savo столичного kolegos, попутно naudodamasis "Режісура" šio miesto pastatas transakcijos su прістосуванням reguliarios планировочным pradėjo prie своеобразному Подольского industrijas. Šiuo klausimu nuolat rūpestinga зодчего Buvo tvarkymas miestų Kelius. Tarp Печерском ir Подолом JIS projektuoja plataus Magistralė Александровского užrakto vietoje senosios неупорядоченной krantinėje kelių, устроенной tik 1715 m. Киевским губернатором Голіцінім, Kad обривают Šalia bažnyčios Kalėdų priešingai senovės Боричевого užrakto. Numatytas jiems Васільківське ir Брест-Lietuvos plento Nustatykite містобудівельній vektorius Pirmojo ketvirčio XIX Amžiaus, įtraukiant į aktyvų audinių Miesto šalies teritorijoje, ypač Шулявку. Vienu metu atliekami darbai racionalizuoti po'въездов į Miesto ir nors reikšmingų šlaitų Днепра, розчісткі nuošliaužų ir Stiprinti Володімірської kartaus, remonto ir мощения miesto kelių. Už "kruopštumo ir proc, suteiktas drenažą Kijeve kelių", Меленский ceremoniją царски jiems administracija бриллиантовой каблучком. Į кочаны XIX str. Siekiant patvirtinti bendrą estetinį канона skatinama statyba Visuose miestuose Rusijos ir Ukrainos казенных ir культовых konstrukcijų už Образцовый fasadų jūsų, kurti Peterburge. Įdomu tai, Kad тогдашняя kijevo administracija осознавала nepakartojamas istorinis-kultūrinis reiškinys Kijevo Kaip імператів individualiai-kūrybinių požiūrių Formavimo yo " -meninį įvaizdį: "šitas miestas kiek už jį senovėje ir garsenybių prieš kitus губернскими miestų, tiek ir pačiam jo padėties ir dėl pastaba'ятниках, per daug amžiaus čia saugomos, užima šiek tiek skirtumų ". Įgyvendintos Меленского į кочаны 1800-ųjų pp. architektūriniai обмере ir інвентарізаційні brėžiniai svarbiausių pastaba'lovelių Kijevo iki ŠIANDIEN prarado savo Reikšmę Kaip vertingas šaltinis po valandą atstatyti ir Atkurti architektūros достоянию. Tai, visų pirma, барочные statinys киевского магистрата, Мариинского rūmų, Андреевской bažnyčios kompleksas pastaba'paminklų Киево-Печерской лавры, senojo akademinės korpuso Киево-Могілянської akademijos ir PAN. Міслячі новими kategorijas ir понятиям, произведенный per класіцістічної estetika, Меленский воплощал pasiekimais архитектурной Teorija savo laiko lygio dizaino ir композіції, laiko-erdvės планировочной struktūra ir dekoro sukurtų jiems, administracinių ir viešųjų pastatų. Vienas Iš дере autorių apie'objektų зодчего tapo pastato Pirmojo miesto teatro (vietoje dabartinių noro modernizuoti ukrainos Namas). Заангажированности престіжністю tokio užsakymo, architektas perduoda pagal statybos teatro отведенную jam pagal planą 1803 m. tiesą sakant, садібну sklypą. Pagal dokumentus, sausio 1805 m. Pagrindiniai statybos darbai Jau Buvo baigtos. Per 1806 m. baigiamas apdailos inter'interjeras, peizažas. Pagal prisiminimai amžininkai, teatras TURĖJO 32 nameliai dviejų ярусах, 40 кресел, обитых raudona сукном, партер, galeriją, kušetės " - tik 470 vietų. Vienas iš pirmųjų kūrinių Меленского tapo-tai arena возмужания украинской Мельпомены. Gruodžio 1806 m. teatras yra perduodama nuomos полковнику Шира - savininkui vienas iš didžiausių Ukrainoje кріпосніх teatrų. Teatro ставили dramos, operos, baleto, пантомиме, интермедии, Optiniai pateikimo, koncertai. Прем'еры відбуваліся kiekvieną'penktadienį. Čia гастролювалі lenkijos, Rusijos, prancūzijos, Italijos труппы. Į 1851 m. už ветхостью teatras разобрано. Balandžio 1804 m. Меленский perspėja Peržiūrėti губернатору сметы, planus ir nedideliam Киевских присутственных vietų, jų statybos prasidėjo 1805 m. Aiškiai apriboti erdvėje, baigtas stogu ir puošia чотіріколоннім портиком aukšto цоколе stačiakampio formos bloko korpuso Присутственных vietų надавав урочістості Дворцовой aikštėje, įrodantį Palūkanų architektas prie формотворчої vaidmenį монументальных pastatų. Ko gero, labiausiai žinomas ŠIANDIEN spektrą полиграфических tobulinti Меленского pastaba'paminklas Магдебургскому teise, Kurį JIS projektuoja į 1802-1808 m. pagal užsakymą киевского магистрата garbę patvirtinti, Aleksandru Ir прівілеїв miesto самоуправлении, duomenų Киеву tik XV a. lietuvių князьями. Композіційно struktūrinė гармоничность монументальных formų atraminio mechanizmo polikarbonato ir вішуканого už пропорціямі siluetas kolonėlės, увенчанной aukso kryžiumi dėl sidabro sluoksnį, отдавала авторско vizija vaizdas, kuris į kontrastą epas ramybės ir порівчастого judėjimo. Paminklas BUVO įrengti Šalia овеянного vertimus ir legendų Хрещатіцького šaltinio, prie Kurio nuo seno осуществлялись крестные juda "pašventinimo" rodyti'ять krikšto киевлян į Почайне. Su ім'iam Меленского пов'biografija susijusi Контрактовой biurą Kijeve. Prisiminkite, Kad 1797 m. Kijevas tapo centras Didžioji provincijoje. Tada tą patį iš Дубна čia išverstas metinės контрактовые mugės - ambicinga kultūros ir komercinės transakcijos, kurios концентрувалі Masės žmonių, потребувалі Naują PRAMONĖS ir kultūros pramonės. Pirmas двухэтажном контрактовый namuose Подоле padarytu į 1799 m. Jo pirmoji fasadas, центровка різалітом spektrą полиграфических трікутнім фронтоном, išėjimas į Покровская gatvė. Po Gaisro 1811 m. неушкодженімі liko Tik kam'яне rūsyje ir iš Dalies sienos, Pirmo aukšto kambariai. Į 1819 m. Vadovaujant O. Меленского apatinis aukštas Pastatas restauruotas išlaikant первісніх formų ir прістосовано pagal цеховую управу. Naujas контрактовый biuras BUVO запроектированной. Гесте į Александровской (dabar Контрактовой) ploto komplekse viešojo centro, Kuris apėmė laiškus ir магистрат. Унатурена Buvo Tik Dalis projekto - Контрактовая namas. Statybos велось į 1815-1817 m. Prižiūrint O. Меленского, atlikti Savo stojimo į projekto planą, ypač į organizacijos vidaus erdvės statinys (plečia viršutinės salės, padidina laikančiųjų skaičius kolonos Stiprinti перекріттів Pirmam aukšte ir PAN.). Puikiai практиком, посвяченім yra Profesinės Paslaptys Sukurti трівкіх pastatų, встает Меленский ir kontekste contraption Гостиного kiemo į Подоле. Pagal projektą (arch. Taip. Руска), nutiesti jų buvo yra uždara stačiakampis 2 aukšte, 52 parduotuvės, su vidiniu двором paslaugų ir 6-as проїздамі. Монументальность fasadų підкреслювалі галерейно аркатура, Baudos пілястрі, карнизы. Valdymo darbais, Меленский stiprina фундаменты, kapitalo sienos, pakeičia арками kai Vidaus простінкі Pirmo aukšto kambariai, plečia suolai. Dėl gaisro 1811 m. , O vėliau-nacionaliniu-освободительную karo 1812 m. statyba, начатое į 1809 m. už metus į priekį забуксовало. Į 1826 m. vyriausiasis architektas perspėja civilinės губернатору Savo Pasiūlymus Užbaigęs Подольского долгостроя: "padaryti tik virš apatinės dugną puošia šio namo kam'яну priedą ir tada padengti... juodas листовым kraujas ". Gautą statybinių komiteto, šis projektas BUVO baigtas 1829-1833 m. Одноповерховім pastaba'prisimena Sėdimų kiemą Киевские старожил bet 1980-ųjų pp. Kam teko būti kūrėju, tą Visada griauna". Kai visą парадоксальности tikras віслів Cp. Nyčė atspindi giliai modelius žmogaus pažangą. Architektūra, Kaip ir jokių iš meno, neišvengiamybę Atnaujinta derinama su akivaizdus, dažnai невідшкодов jais nuostolių. Відбудовуючі Kijevas, Меленский BUVO priverstas допісуваті Savo "post скриптум" kūrinio puikių зодчих ankstesnių epochų. Taip Buvo priedas į 1829 m. хлебного parduotuvės pagal str. Broliškos, 2, nutiesti į 1756 m. талантливым atstovas noro modernizuoti ukrainos baroko. Григоровичем-Барский. Toje pačioje eilėje - atidaryti'pastaba киевского klasicizmo - "našlaičių kam'akmens namas, vadinamas бурсой", Dvi pradinės redakciją Kurį (1765, 1778) taip pat priklausė Ir. Грігоровічу-Барского. Augančius į жітлі norėdami студенчества privilioti Меленского į 1809-1811 m. капитально умасштабніті pastaba'palapinę ankstesniame amžiuje. JIS надстраивает antras aukštas, vizualiai рационализирует apie'apimtis ir formos statinys pagal классицистической schemą. Монументальный į du aukšto чотіріколонній портик, masyvi фронтон Su aukso kryžiumi ir apreikšta biblijos ekologiškai акцентувалі pagrindinė Pastato ašis. Įdomu, Kad iki "chirurginės intervencijos" architektas sugeba Labai Atsargiai. Разрушились висок su заломами ir фронтонами кровлю, Kad Buvo neišvengiamas, kai наращивании вісотності Namus, JI išsaugo pradinę plastiko žemiausio sienos (kampiniai, рустованные пілястрі, профилировка карнизов). Dalis architektūros kūrinių, Kaip ir žmonių, susiklosčius skirtingai. Prie kitų снисходительно, valandą спотворів asmuo бурсацкого namuose, Kad прістосовувався nors pagal dvasinis mokyklos, nors pagal ligoninė, nors pagal saugyklas, tada Vėl po образовательное įstaigą. Per daug laiko remontuoti namus Praradimas NE Tik dekoro, bet ir kai kurie композіційні elementai. Į ir paspauskite select'язку spektrą полиграфических dalimis gaisras Меленского teko Daug ремонтуваті, перебудовуваті ir добудовуваті jau suformuota šventyklos kompleksai ir bažnyčios Kijevo. Taip, apdailos komplektus fasadų vakarų нартекса древнерусской bažnyčios Спаса į Берестове Buvo parengta architekto, padarytu jiems 1813-1814 m. дзвініці ir tapo apie'єднуючою Grandis Tarp dviejų į стільовому dėl різноріднімі įrenginius. Сміліво jungia зодчий класіцістічні priimti Sprendimus architektūros mases дзвініці Воскресенской bažnyčia (1809) su барочными formomis pačios šventyklos, turtingas декорированного charakteristika laikais Мазепы канонах. Surinkimo зодчего художнімі savybių klasikinių formų demonstruoja надбудованій į 1829-1833 m. ketvirtasis ярус дзвініці Відубіцького vienuolynas, medžių'yana pirtis kurios завершалась шпилем su kryžiumi. JIS pats vykdo projekto koregavimas дзвініці Царекостянтінівської bažnyčia (arch. Ir. Григорович-Барский) šiltą bažnyčia. Ефектнім акцентированием architektūros apie'apimčių, harmoningai talpinti į gamtinių kraštovaizdžio, gyvą audinių), відрізняліся suprojektuoti Меленского Николаевская bažnyčia Аскольдовой kape (1809-1810), Крестовоздвиженской bažnyčios (1811-1841), bažnyčia Kalėdų Kristaus (1808-1814) ir Nikolajaus bažnyčia Gerojo (1800-1807) Подоле. Patrauklios ryžių talentas Меленского - organinių Jausmas aplinkos, ієрархі meno vertybių, gebėjimų відобуваті spektrą полиграфических atsitiktine заданности бліскучі poveikis - розкрівається formuojant architektūros ансамбля Флоровского vienuolynas, žinomo pagal dokumentus su XVI. Į кочаны XIX str. be šilto valgio Мазепінської dienos, соборного šventyklos Žengimo (1722-1732), двухъярусной дзвініці (1740), medžių'medinio Воскресенской bažnyčios, Монастыре Buvo 80 medžių'medinių келий, kuriose gyveno iki 300 visą darbo dieną dirbančių vienuolių ir послушниц. 1804 m. Меленский pradeda racionalizuoti Флоровской dvaro planuoja Vietoj хаотічної medžių'medinio statybos statinys kam'medinių келий. Gaisras 1811 m., Po valandos kurioje pajuodavo visa medžių'yana dalis vienuolyno, atlikti Savo pataisymai архитекторские planus. Jau 1812 m. vykdoma naujo planavimo монастірської teritorijoje Plėsti jos ribas, збудовать 4 medžių'пьяных į kam'medinių фундаментах korpuso vienuolės, Конюшенный kiemą. Į 1814 m. vyksta atkūrimo darbai соборном šventykloje, o Spalio 1816 m. baigti remonto darbai трапезной Флора ir Лавра. Šiuo мірілом виртуозности architektas galima laikyti contraption, 1819 m. pietinėje Монастырского майдана namas abatė. Вішукані proporcijas, plona пластическая діференціація fasadų придавали Pastato жівопісності ir чарующей harmonijos. Kai сооружении Воскресенской bažnyčios (1824) Меленский добывает puikus meninis efektas spektrą полиграфических fizinis vietovėje, проектирующие круглую ротонду su dviem прямокутнімі sparnus ant šlaito, подошве Gedimino pilies kalno. Yra rampa подводов tiesiogiai laiptų, охоплювалі ištisus centrinis apie'ем šventyklos dviejų маршами. Stačiakampis planas, тріярусна надвратная дзвініця vienuolynas Buvo atkurta Меленского į 1821 m. Ritmas ir сіметрію jos fasadų підкреслювалі портики kito", - galvojo jis, apvalios formos langai ir пілястрі trečiojo, kompleksinės motyvas arkos. Ir šie kompleksai, ir namas Монастырского viešbutis закругления Su Šiaurės buvusių rytų kampu, декорованім aukščio dviejų aukštų дорічнім шестиколонным портиком (1824), ir švarus proporcijų korpuso келий laimingas перебулі безвременья genocido 1930-ųjų ir, Kaip блаженные salos šiuolaikinės застройке Miesto, rodo gabaliuką statybos kultūrą ir KOKYBĘ. Per 1812 m. Меленский vykdo projektą pertvarkyti teritorijos Broliško vienuolyno, Kuris dalyvauja Plėtra ir tvarkymas yo dvaro, Atskleisti Šiaurės-vakarų fronto plėtimąsi. Впісуючі atskirus fragmentus arba visą statinys, išspręstos naujame стільовому Raktai, architektas atspindi nepriekaištingą Jausmas уравновешенности, взаимосогласованности Konvenciją Europos Tarybos elementų ir Bendrą Masės ансамбля. Balandžio 1819 m. pateikiami архімандрітом Broliško vienuolyno Моісеєм su братией 12 planus Меленского su fasadų jūsų ir описаниям senų ir новоспланованіх монастырских pastatų buvo patvirtintas митрополитом Серапионом. Tais pačiais metais pradėta darbai, remonto Didžioji монастірської bažnyčios, Kuri buvo savimi трехнефная n'ятібанну du", - galvojo jis struktūrų šešių stulpai su крестово сводом. Vidaus erdvė перекрівала Galingas pirtis ant keturių turi savo bures. Sienos buvo прікрашені лепкой iš turtingos растительно ir story орнаментикой, пілястрамі, барочными фронтонами. Vadovaujant Меленского stogą bažnyčios перекрівається kraujas, iki trijų pr'medinių vadovai Didelis bažnyčios, išlikę iš Пожаре, достраиваются Dvi medžių'яне. Pagrindiniai rangovais ir спонсорами šių darbų veikia Киевские жітелі Vasilijus Сериков, Kuris pradėjo priima iš Maskvos "geriau кровельного su бітажевскаго gamyklos пятілістового ir шестілістового geležies 800 пудов" ir міщанін Мухин, Kuris зголосівся "обштукатуріть visą bažnyčią... praleisti visą aukštas bažnyčios medžių'яну darbą, nemokėdamas kaip щекатурку, taip ir produktas medžių'дровяной darbo 5000 rublių ассигнациями ". Монастырский sąskaitą 1820 m. atliekami apdailos darbai. Dažymo inter'иер bažnyčios tapai иконостас. Visa столярная ir Skirtinga darbas turi būti atliekamas pagal planą ir prižiūrint Меленского. Позолотные darbo vis prisijungia; Fiodoras Уланов. Į ATKŪRIMO procesą, į 1824 m. Староакадемического korpuso Buvo pakeista forma искореженного пожаро stogas, gamintojo чотірісхілого su барочными заломами ir люкарнами, arkos " Galerijos " apatinio aukšto spirituoto Papildomas пілонамі. Labai pasikeitė po remonto ir Vaizdas трапезной su bažnyčia, Šventosios Dvasios. Недостроенное одноэтажное рустованого baimės pridėjo vidinę erdvę pobūdį трінефної базілікі. Pakyla aukštis sienų, eikite sklepienny, прорубуються arkos senų sienų, устраиваются Naujus lango ir durų. pasilinksmink, stogas прікрашається трікутнім фронтоном. Į 1828-29 m. įdiegta varpo į отремонтированном po Gaisro Broliškos дзвініці. Klasicizmo bruožų pradinė барочній сооружению придавали ištisus jų Viršutinis ярус, Латерна ir aukšto шпиль su tuomet ir kryžiumi. Į 1820-ųjų m. projekto ir prižiūrint Меленского укрепляются sienos ir фундаменты настоятельськіх покоев vienuolynas, pastatytas personalo tvarka, medžių'яний Монастырский kiemą, ремонтируется korpusas поварня XVII str. Vadovas gyvenamajame taip pat platesnio masto užduotims, reikėjo nuo architektas: padidinti patalpą братских келий "kuri зделано septynių žmogus, bet kuris turi būti шестнадцати žmogus pagal valstybės второклассного vienuolynas"; kairėje настоятельских келий pasirūpinti, naujas namas gyventi братии; ir paspauskite select'dėl pokyčių vienuolyno sienų statyti naujas ограждение visoje rytų pusėje, iš dalies - šiaurės ir pietų. Хронологически "братский" laikotarpiu kūrybinės veiklos Меленского apima beveik 20 metų. Srautuose ir противотоках laiko формировался, разрушался ir перестраивался architektūros kompleksas Киево-Печерского vienuolyno. Kaip miesto architektas Меленский vykdo keletą projektų, remonto, apželdinimo, projektavimo, mokslinių tyrimų ir įsipareigoti лаврских pastaba'lovelių. Užsakyti лаврской administracijos 1811-1818 pp. зодчий projektuoja naują kam'яне пономарські кельи į Aplinkinių urvai ir neidentiški - Toli, vietoj "ветхих prie починке jau nebuvo galima". Taupymo sumetimais, kai jų statyba buvo naivumas архитекторское pačios fasadų "su сводами каменными, kolonėlės su арками ir протчим gražinimu". Kūrybos активе Меленского priedas galerijos įėjimo į Artimos urvas, dalis лаврских kieme'valgiau į Подоле ir "Васильковским шлагбаумом". Miesto sodyba kaip " планировочный " мещанского namuose su флигелями ir paslaugomis yra speciali tema, kūrybiškumą Ir. Меленского. Jis projektuoja "первономерні" būsto сенатора Милашевича (1805), надворного patarėjas Фурмана (1821) ir полковника Соболевского (1824) Печерске, подольские apsistoti мещан Дем'yana Кулаковського (1813) ir Simoną Карпинского (1818), namas tarno Покровской bažnyčios Добромикільській gatvės ir Romano Барского kampe Волошской ir Viršutinio Veleno (abu 1814), namas "госпожи Амосовой" į sodybą Флоровского vienuolyno (1827) ir savo namuose Хоревой, 11/13 (1813). Į рапорте военному губернатору nuo 17. 09. 1811 d. Меленский patvirtino, kad autoriaus į сооружении priešingai bažnyčios Mergelė Пирогощей dviejų двухэтажных 5 сажен aukščio kam'medinių склепінчатих namų шапошницького cechas ir магистратского oficialiai vadinamas Pilypo Лакерди. Выразительностью architektūrinis vaizdas, kad творился skiriamuoju приемами formulavimą stilingo портика arba ажурной балюстрады балкона, отмечались киевские dvarų Назария Сухоты, namą g.. Maskvos, 40 ir здогадне приписываемый архитектору Стрельбицкого namuose Покровской gatvėje. Racionalūs požiūris į atitikimo dekoro paskirtį pastatai, aiškumą planavimo ir techninės įgūdžių, susidomėjimą gamtos būstinės būdinga medžiagų ir kitų karinių struktūrų Меленского. Daugiamečių veikla "найплодовитішого ir популярнейшего" (pagal apibrėžimą žinomo историка architektūros F.. Эрнста) киевского vyriausiasis architektas sudarė кульминацию plėtros meno klasicizmo Ukrainoje. Возведенные jo projektams arba po jo stebimi pastato ir šiandien puošia Kijevas, džiugina akis tobulumo erdvinių ir konstrukcinių sprendimų, būstinės meniškai formos mąstymo. Максимилиан Волошин teigė, kad architektūra sukuria ne žmogus, o laiką. Отстоявшийся laiko доработок Меленского, перетривавши karai ir revoliucijos, трощення идеологических скрижалей, репрессии ir užmarštį, atrodo šiandien būdingų jam masto. ŠALTINIS: Будмайстер
Šaltinis: http://stroymart. com. ua
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą